Pakketkeuze

Hoi!

Ik heb dit topic vooral aangemaakt aangezien ik dit jaar mijn pakketkeuze moet doen (Zit in de 3de VWO (tweetalig)). Ik zit alleen heel erg te twijfelen, dus zou ik graag weten wat jullie gaan kiezen/hebben gekozen en wat jullie er leuk en minder leuk aan vinden en of jullie het erg moeilijk vinden.

Het zou mij heel erg helpen, alvast bedankt!

Edit: Ik weet trouwens al wel zeker dat ik wiskunde B ga doen (en heel waarschijnlijk ook economie, maar zit dus met geschiedenis)

Doe wat jij leuk vind en waar jij goed in bent!

wat ik vind; is dat natuurkunde heel erg lastig is, en ik heb echt ongelooflijk veel spijt dat ik dat heb gekozen! ik vind Economie en M&O en WiskundeA erg leuk (:
ik heb N&G met natuurkunde en Wiskunde A , keuzevakken M&O en Economie

edit: natuurkunde is echtechtecht heel pittig, ik had in de 3de een 10 voor natuurkunde en nu nog maar een 4 -.- (5vwo)

Ja een beetje een probleem is dat ik overal wel goed in ben (niet om op te scheppen xd). Ik wil sowieso graag economie, maar geschiedenis spreekt me niet echt aan.

je kunt ook een natuur-profiel nemen met economie erbij?

Ik zou gewoon kiezen waar je goed in bent en wat je leuk vindt, tenzij je bijvoorbeeld al weet dat je de zorg in wil ofzo.

Ik heb E&M met Grieks en wiskunde A en als keuzevakken M&O en handenarbeid.

Als je geen held bent in wiskunde, zou ik sowieso voor wiskunde A gaan.
Verder is M&O ontzettend veel, maar ik vind het wel heel interessant. Het is allemaal niet zo moeilijk, maar het wordt lastig gemaakt door de hoeveelheid.
En handenarbeid zou ik niet te makkelijk over denken (weet ook niet of dat bij jullie op school wordt gegeven) maar er komt best veel bij kijken, ook omdat je er kunstgeschiedenis bij krijgt.

@ Prodigal: Dan lijkt me dat een goede optie voor haar inderdaad. Maar het kan wel druk worden als je dat profiel hebt, tenminste dat hebben best veel mensen bij mij in de klas…
Ik heb zelf N&G gekozen met wiskunde A, omdat ik niks met wiB wilde (wil tandheelkunde doen) en dit bevalt me wel! Natuurkunde en scheikunde vind ik soms wel lastig en biologie is vooral veel, maar ik heb geen spijt van mijn keuze, want het gaat me nog prima af in 6VWO.

ik doe nu 4 vwo. en ik heb voor C&M gekozen. ik ben totáál niet goed in wiskunde natuurkunde, economie, scheikunde en dat soort vakken. ik heb het dus ook niet gekozen (: dus gewoon kiezen waar je goed in bent en wat je leuk vind !!

Ik heb nu N&G met natuurkunde, wiskunde A en economie. Ik heb economie erbij gekozen zodat ik ook iets had in de economie richting.
Maar ik zou als ik jouw was kijken naar wat je wilt worden, ik wil later misschien wel dokter worden en daar heb je een N&G profiel bij nodig(met natuurkunde)

[i]ik zit zelf ook in 3 havo en ging eerst twijfelen tussen NT en EM
nu weet ik het zeker en ga tog voor EM omdat er in NT natuurkunde zit en het in de bovenbouw echt moeilijker gaat worden.

Als ik jou was zou ik als eerst gaan kijken welke richting je op wilt gaan:
de zorg: NG
iets met bedrijven enzo: EM
landbouw, landschap enz.: CM
en als je het echt niet weet zou ik kiezen voor: NT
want daar kan je alle richtingen mee op (meestal)
maar als je echt slecht ben in nask. zou ik het natuurlijk niet doen.

Succes! want het is inderdaad een moeilijke beslissing :slightly_smiling_face:[/i]

Ik moet dit jaar ook kiezen. Ik ga waarschijnlijk voor N&G met economie en natuurkunde. Ik weet nog niet of ik wis A of wis B ga doen.

hoezoo geschiednis dan. Het is opzich toch geen moeilijk vak?

Ik heb C&M, maar had achteraf best wat vakken erbij gewild. Wiskunde B misschien (heb nu dus wiskunde a, maar haal alleen maar 8en en 9s) en nog een exact vak erbij. Natuurkunde of economie.

En je kunt beter meerdere vakken kiezen dat je er later één laat vallen (had ik ook beter kunnen doen want ik zit nu opgescheept met Maatschappijwetenschappen wat echt een rukvak is :’)

geschiedenis is in de 4de (wat ik hoor van degene die vwo doen) niet zo moeilijk, verder is het best een handig vak (vind ik zelf) want je leert bijvoorbeeld hoe mensen in een bepaalde tijd dachten, en hoe dat nu weer terug kan komen.
ik zelf denk dat het wel handig is… (:

Nee dat niet, maar ik vind het niet superleuk ofzo xd

Daar zat ik ook over te denken, maar dan met wiskunde B, maar dat wordt dacht ik wel heel moeilijk, vooral met die nieuwe examenregels denk ik.

Ik zit op dit moment in 6 gymnasium en ik heb het profiel N&T/N&G, dus met scheikunde, natuurkunde, wiskunde B, biologie, informatica en Grieks. Ik heb best wel veel spijt dat ik wiskunde B heb gekozen, want ik vind dat best wel moeilijk. Ook vind ik natuurkunde echt een kut vak, maar dat heb ik nodig voor mijn vervolgstudie, dus daar heb ik me maar over heen gezet :stuck_out_tongue:

Maar weet je al een beetje wat je later wilt gaan doen?
Als ik zou was, zou ik gaan kijken of je liever scheikunde of geschiedenis hebt, want die twee vakken zijn verplicht bij de twee soort profielen.

EDIT: wiskunde B kan toch alleen maar bij N&T of N&G? Dus het lijkt mij eigenlijk al dat je die richting opgaat.
En ik weet niet of je het al wist, maar economie is op het vwo niet verplicht als je later iets van Economie of iets in die richting wilt gaan studeren.

@nxnxn nee je kan ook wiskunde b doen bij economie en maatschappij. Dat van economie weet ik ook, het lijkt me gewoon een leuk vak :grinning:

PAK GEEN WISKUNDE B! Sorry, maar doe het je zelf alsjeblieft niet aan! Ik dacht in de 3e, ik ben goed in wiskunde, dus ik heb E&M met wiskunde B gepakt, en heb wiskunde uiteindelijk met een 4 (en dat terwijl ik er super super super veel voor deed) afgesloten. Met die nieuwe strengere regels was ik volgens mij zelfs hierop gezakt terwijl ik voor de rest gewoon een 7 gemiddeld stond. Dus doe het alsjeblieft niet. Verder ligt het er aan wat je later wil gaan doen, wil je iets in de geneeskunde gaan doen ,dan heb je wel N&G profiel nodig, maar wil je niet in die richting kies dan E&M. Dat profiel is niet al te moeilijk en als je toch mag kiezen, waarom zou je het jezelf dan niet makkelijk maken :stuck_out_tongue:

Ik zat ongeveer in dezelfde situatie als jij nu. Ik heb (aangezien ik opzich alles wel redelijk kon) een gecombineerd NT & NG profiel gekozen, dus NT met biologie. Met dit profiel kan ik letterlijk alle vervolgstudies kiezen, je hebt namelijk voor economische/bestuurskundige studies helemaal geen economie/m&o nodig, maar voor alle biologie/scheikunde/natuurkunde studies heb je wel die vakken per se nodig.

Ja dat is nogal lastig, want ik ben de beste in wiskunde uit de klas, dus als ik het niet kiest schrik mijn wiskunde leraar xd