Pakketje postnl probleem

Heey :slightly_smiling_face:,
Ik heb een klein probleem, heb namelijk iets besteld zonder dat me ouders het weten. Ik zou het pakketje gaan afhalen met aankoopbewijs bij de supermarkt maar blijkbaar hebben ze ook een legitimatie bewijs nodig (niet bij stil gestaan). Ik heb aangegeven dat ik de leeftijd heb van 18 jaar oud omdat ik het anders niet zou kunnen bestellen, maar ik ben nog geen 18. Het is probleem is nou dus ook dat ik het zelf niet kan gaan afhalen of in ieder geval geen idee heb van welke leeftijd je dat pakketje mag gaan afhalen. Mijn vraag is dus ook of iemand toevallig weet hoe oud je daarvoor moet zijn en of iemand anders het voor mij kan ophalen die wel 18 jaar of ouder is.

Onder welke naam heb je het besteld onder je eigen? Zo ja dan maakt dat denk ik niet zoveel uit want bij de supermarkt weten ze echt niet wat er in je pakketje zit. Heb je het besteld onder de naam van een van je ouders dan moeten zij het ophalen.

Hebben ze niet gewoon je legitimatiebewijs nodig om te zien dat jij het hebt besteld en niet om te zien of je de juiste leeftijd hebt?

@ We’reAllMadHere :
Ik heb het onder mijn eigen naam gezet maar heb wel de leeftijd 18 aangegeven. Moet ik dan niet daarvoor 18 zijn? Omdat ik nog maar 15 ben, ben ik bang dat ik het niet mee krijg. Misschien kan het ook aanliggen dat ik 18 moet zijn om te kunnen contant betalen want heb aangegeven dat ik pas betaal als het pakketje was aangekomen.

@MyPrecious;
Ja dacht ik ook al aan, maar ik heb aangevinkt dat ik zegmaar achteraf betaal als ik het pakketje ontvang en ik weet nou niet of je daar een minimum leeftijd voor hebt.

Lastig, ik denk wel dat de supermarkt niet naar je leeftijd kijkt. Er staat bovendien ook vast niet op het pakje vermeld wat je leeftijd is. Alleen je naam.

Nee klopt alleen ik had me legitimatie bewijs zegmaar zogenaamd niet bij me, maar had wel een ander pasje laten zien waarop wel mijn naam stond. Maar die vrouw van postnl vertelde tegen mij dat ze een legitimatie bewijs nodig had of me rijbewijs of paspoort omdat ze mijn geboortedatum moest zien. Daarom weet ik nou niet wat ik moet gaan doen, ik had verder ook gegoogle’t of misschien een vriendin van mij dat pakketje zou kunnen ophalen, maar heb verder hierover niet echt een duidelijk antwoord gevonden

Staat op het pakket dat alleen jij het kan afhalen of dat je gelegitimeerd moet afhalen? Als het optie 2 is: zeggen dat het pakket voor je ouders is en dat jij het komt halen. Zo zou je het moeten mee krijgen.

Vraag me nu best wel af wat je besteld hebt eigenlijk.

Als alleen jij het kunt afhalen, gewoon paspoort laten zien. Zou het heel gek vinden als ze naar je geboortedatum zouden kijken, aangezien ze daar niet weten wat er in het pakket zit. Of er zou al groot op het pakket moeten staan dat er sigaretten/alcohol in zit.

Ik heb soort van afvalpillen besteld, ben bezig met mijn gewicht enzo. Maar de reden waarom doet er even niet aan toe maar voor die pillen moest je blijkbaar 18 jaar voor zijn, vandaar.

Als er op het pakket staat dat het om afslank pillen gaat dan ga je het niet mee krijgen. Waarom vertel je niet gewoon aan je ouders dat je (blijkbaar) in de knoop zit met je gewicht, zodat zij je hiermee kunnen helpen ipv afvalpillen te bestellen die hoogstwaarschijnlijk niet gaan helpen?

Misschien klinkt het een beetje lullig maar ik denk dat dat het beste is.

Bedoel je bij de supermarkt zoals met bijvoorbeeld bol.com dat je het besteld en ergens op kunt halen? Want dan kan je het gewoon meenemen. Zal die supermarkt een zorg zijn of jij 18 bent of niet. Zolang zij het niet aan jou verkopen.

Je ID moet je alleen meenemen om aan te tonen dat het inderdaad jou pakketje is. Anders kan ik ook wel zeggen hey hoi ik ben Loesje Jansen ik kom mijn pakketje halen.

-

@ Lunacy:
Ja zo bedoel ik het alleen heb aangevinkt dat ik achter wil betalen, maar moet je hier nou voor 18+ zijn om dat te kunnen doen?

Het klinkt niet echt goed dat je op je 15e dieetpillen bestelt achter de rug van je ouders om.

Maargoed. Het is denk ik vooral de vraag of de supermarkt kan zien dat er een minimumleeftijd op je bestelling zit. Kunnen ze dat inderdaad zien, en moet je je ID laten zien bij ophalen, dan kan je erop rekenen dat ze het niet meegeven. Zelfde geldt als iemand anders het voor je op kan halen maar dan een kopie van jouw ID mee moet nemen (omdat jij de koper bent & diegene dan niet zomaar een pakketje mee kan nemen zegmaar).

Maar misschien hoef je je ID niet eens te laten zien. Is bij bijvoorbeeld Hema ook zo (ongeveer), als je daar online iets bestelt en het in de winkel gaat ophalen, staat er in de email dat je die mail uit moet printen. Maar in de winkel hebben ze genoeg aan je (achter)naam en hoef je geen printje te laten zien.

Ik snap alleen niet helemaal hoe je achteraf van plan bent te betalen. Want je kunt niet bij die supermarkt betalen, want het is niet een product van hun. Dus waarschijnlijk heb je er nu een acceptgiro bijzitten. En die kun je alleen betalen als je kunt internetbankieren.

@ Curiosityy
Nee want was er vandaag langs geweest en had een pasje laten zien waarop mijn naam en achternaam te zien waren en had de papieren uitgeprint die ze mij via de mail hadden gestuurd als aankoopbewijs, maar dat was blijkbaar niet genoeg want ze hadden mijn ID nodig om mijn leeftijd te kunnen zien.

@ Lunacy
Nee het is zeg maar bij een paar supermarkten bij mijn woonomgeving, ophaalpunten voor postnl. Daar is dan een apparte balie ervoor waar je dat pakketje kan ophalen en waarschijnelijk kan je daar dan ook meteen achteraf betalen zonder een aceptgiro of iets dergelijks.

lol don’t even try. Die pillen werken toch niet.

Je kunt niet in de supermarkt betalen voor een product. Ook niet als er een speciale postnl afdeling is. Achteraf betalen is altijd via internetbankieren.

laxeerpillen? appel azijn shit?

of van die leuke pillen met lintwormen erin

Dit ja. Je krijgt het pakketje dus hoogstwaarschijnlijk wel mee. Alleen je hebt dus je ouders nodig om te betalen als jij geen internetbankieren hebt.

En laat ik het maar van te voren zeggen: WEL GEWOON ECHT BETALEN! Voordat je straks helemaal in de problemen komt hierdoor.