pakket keuze havo

Hey,

Ik zit nu op 4 vmbo t en hierna wil ik graag HAVO doen. Voor Februari moet ik me dan al aanmelden voor HAVO en een pakket keuze maken.

Maar ik weet echt niet wat ik moet kiezen. wil later iets met juridisch doen en rechten.
Ik wil heel graag tekenen in mijn pakket en geen m&o. Wat kan ik dan het beste kiezen?
ik hoop dat iemand me kan helpen.
&& alvast bedankt!

Ik weet niet of je hier rechten mee kan doen, maar ik heb 2 profielen met de vakken:
wiskunde A
nederlands
engels
duits*
economie*
aardrijkskunde*
geschiedenis
beeldende kunst (dus met tekenen)*
maatschappijleer
godsdienst

De vakken met de sterretjes heb ik gekozen. Ik heb het profiel C&M gekozen,
maar doordat ik economie erbij gekozen heb, heb ik tegelijkertijd ook E&M. Ik denk dat
dit het beste pakket voor je is, maar dat weet ik verder ook niet.
In ieder geval heel veel succes en denk er goed over na!

10 vakken? Op welke school zit jij in hemelsnaam… Havo hoort 7 vakken te zijn.

Anyway, je kunt het best kiezen voor het profiel E&M waarbij je 2 vakken kunt kiezen. Jij kunt gaan voor tekenen dan en een ander vak.

Voor rechten hoeft het niet, maar het is handig als je Maatschappijwetenschappen hebt. Mijn vriendin studeert dit en de basis heeft haar heel erg geholpen.

Kan ik dan ook bij Economie en Maatschappij het volgende kiezen:

wiskunde A - economie - geschiedenis - tekenen

Ges en economie zit al in het pakket en wiskunde ook.
Je moet iets anders kiezen naast tekenen :").

Heb er ook nog gym, mentorles en ckv bij he… En ik heb 2 extra vakken (maar die heb ik net al genoemd) Ja ja, welcome to my life haha

wiskunde A - economie - geschiedenis - tekenen - Duits ??

Haha, je moet er maar zin in hebben

dat kan idd wel!
Maar zou je niet liever maatschappijwetenschappen willen in combinatie met hetgeen wat je wilt gaan studeren later?

Ze bieden niet overal dat vak aan, ik ken het in ieder geval niet! Maar je krijgt op havo als het goed is sowieso maatschappijleer dus dat zal wel ongeveer op het zelfde neerkomen :slightly_smiling_face:

Bij ons was maatschappijleer maar 1 jaar in de 3e. Wilde je ermee verder moest je voor je tentamens en examens kiezen voor maatschappijwetenschappen.

Maar dat is zo te lezen niet overal dus haha

Ne - en - ma- lo - ckv, zijn verplichte vakken bij mij op school dus dan heb zit maatschappijleer er al bij.

Iedereen bedankt voor de reacties !! :upside_down_face:

Oh oke! Ik kreeg maatschappijleer in 5havo en sloot het voor de examens af. Heb wel van maatschappijwetenschappen gehoord, maar op onze school wordt dat dus niet aangeboden. Wij hebben dan wel weer het vak BSM, dat je ook niet overal kan kiezen. Achja, zo te zien heeft elke school wel verschillen haha.

Oh, van BSM heb ik ook nog nooit gehoord nee :")

ik heb:
[font=Verdana]
Kunst beeldende vorming
Geschiedenis
Economie
Aardrijkskunde
en alle basis vakken

Dus een economie en maatschappij profiel

nee hoor ik heb er 12, en zo min mogelijk vakken gekozen.

Ik had zelf een NG/NT profiel, maar daar heb je niets aan met rechten. Ik zou gaan voor EM of CM!

Je hebt 7 examenvakken.
Sorry, maar gym en mentor uur en weet ik veel nog meer, er niet bij ingerekend he :")…