Pakkende titel betoog?

Heey mede girlsceners!

Ik moet dinsdag een betoog houden over de toekomst van studerend Nederland. Ik dacht er zelf aan om het over het afschaffen van de studiefinanciering te doen. De argumenten heb ik al maar nu moet ik nog een pakkende titel bedenken. Iemand ideeën? Ik hoor het graag van jullie!

Groetjes Joyce

Ik zou eerst je betoog schrijven en dan een titel daarbij bedenken. Lijkt mij de meest logische volgorde.

Haha dat is juist het probleem. Het wordt afgenomen als een toets dus kan niet daarna nog een titel opzoeken en zelf ben ik een ramp in een titel bedenken

Post anders je argumenten eens? :slightly_smiling_face:

• bij de afschaffing van de studiefinanciering zullen minder mensen ervoor kiezen om door te studeren, en goede scholing is nodig voor het krijgen van een goede baan.
  • doordat er minder mensen door gaan studeren zal het na verloop van tijd slecht gaan met de economie omdat een hoop mensen niet aan een baan kunnen komen.
  • we leven in een verzorgingsstaat waarbij de mensen met de hoge inkomens de kosten dragen voor de mensen met lagere of geen inkomens. Als het achteruit gaat met de economie zullen de mensen die belasting betalen nietalle kosten kunnen dragen omdat het aantal mensen dat belasting betaalt afneemt en de mensen die recht hebben op een uitkering toenemen.

Misschien iets met Nederland “kennisland” of het einde van Nederland als kennisland?

Lastig, aangezien ik voor de afschaffing van de studiefinanciering ben…

Maar misschien zijn populistische uitspraken zoals hieronder iets?

1. Toekomst Nederland wegbezuinigd (mijn voorkeur)
  2. Ondergang Nederland nu in snelvaart.
  3. Nederlandse Kennisdroom valt in duigen
  4. Studeren binnenkort weer alleen voor de elite
  5. Nederlands talenten straks onbenut

dubbelpost

Dankjewel! Goede ideetjes:)