pakje uit amerika ontvangen

hoiiiii

een vriendin van mij gaat me vanuit amerika een pakje sturen met amerikaanse snacks en makeup die niet in nederland verkocht word enzo, maar nu weet ik dat als de waarde boven de 22,- is dat ik dan invoerkosten betaal. Is dat te voorkomen door er een andere waarde op te zetten? of om het pakje als ‘gift’ te versturen? Hoop dat iemand me kan helpen :slightly_smiling_face:

Ze kan toch gewoon een cadeau sturen?

Nee, dat is niet te voorkomen. Gewoon het risico lopen dus.

Helemaal wel.
Gewoon een lagere waarde op het pakketje zetten en versturen als gift.

En de douane onderschept echt nooit zulke pakketjes.

Je loopt altijd risico. Laat het haar als gift sturen en de waarde onder de 22 zetten. Maar dan alsnog loop je een risico dat het pakje eruit word gepakt.

Ik heb al vaker pakketjes uit Amerika gehad met snacks en andere goodies. Nog nooit problemen mee gehad ^^

Hoooooooi. Ze heeft het pakje inmiddels verstuurd, vorige week zaterdag. Maar nu is mijn vraag of het gewoon met Post NL komt of met een ander bedrijf? Ik kan het online nergens vinden.

Ze is geen bedrijf dus particulier, dus ze had het als gift kunnen versturen inderdaad. Bij gifts is de maximum ‘belastingvrije’ waarde niet 22 euro maar 45.

Ik zou haar even vragen via welk bedrijf zij het verstuurd heeft, en hoe lang zij over het bezorgen van dat pakje doen. Als ze het afgelopen zaterdag heeft verstuurd, heb je grote kans dat hij vandaag of gisteren pas verwerkt is, en dan duurt het misschien nog wel een week of zo (of zelfs langer) voordat het hier aankomt.

als ze niet gekozen heeeft voor een speciale koerier dan hoogstwaarschijnlijk postnl :slightly_smiling_face:

Ik dacht dat het was met een waarde van 45 euro of meer dat je dan invoer kosten moest gaan betalen. Of is dit nu weer anders geworden ?

volgens mij klopt dit nog, 21euro is als je iets koopt van een bedrijf

Het is niet afgelopen zaterdag verstuurd, maar die week ervoor :slightly_smiling_face: