Paint tool SAI

Hallo,
Ik wil graag Paint tool SAI downloaden omdat het een super handig programma is. (ik heb er al vaker mee gewerkt)
Maar ik ben bang dat als ik iets ga downloaden dat er een virus komt of dat mijn laptop sloom wordt, aangezien mijn laptop niet veel geheugen heeft.
Heeft iemand ervaring of advies oid?

Oh ja nog een vraagje…
Moet je ook betalen voor Paint tool SAI want ik had het op mijn oude computer (toen die nog bestonden :wink:) en toen heb ik er nooit voor te hoeven betalen, al kon ik sommige opties niet gebruiken waar ik niet last van had. Maar op internet staat dat je na een maand wel moet betalen en als je het niet doet dat het dan niet meer werkt ofzo. Weet iemand hoe dat zit?

Ik had zelf volgens mij geen problemen met rare dingen die gedownload werden. En ja, je moet na een maand oid betalen (eenmalig). Je kunt het opzich wel gebruiken erna, je kunt alleen niks opslaan dus dat zou je dan alleen met screenshots kunnen doen. Er is vast wel ergens zo’n versie te downloaden waar je dat niet krijgt, maar ik denk dat de kans op virussen dan wel weer heel groot is. :slightly_smiling_face:

Painttool SAI is wel een betaald programma, maar je kan het overal illegaal downloaden. Als je een goed anti virus- en malware programma hebt dan hoeven eventuele virussen niet een probleem te zijn. Gewoon even een scan laten draaien naardat je het gedownload hebt.

Maar als je het toch zo’n fijn programma vind zou ik zeker overwegen het legaal aan te schaffen.

Dan heb je gewoon de demo gedownload, kun je net zo goed van de officiële site downloaden dan.

Er zijn zeker wel volledige downloads in de ronde, heb um zelf namelijk ook meerdere malen gedownload.

Haha ik had 'm wel van de officiële site, maar kon daarna gewoon niet meer opslaan. Maar ik heb hem nu gewoon gekocht, ik hoorde van een aantal mensen die een volledige hadden gedownload dat dat niet helemaal goed ging.

Jaa het is natuurlijk altijd veiliger en beter om um gewoon legaal aan te schaffen :stuck_out_tongue:

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb uiteindelijk toch MyPaint gekocht. Het lijnwerk bij Paint tool SAI is toch echt veel makkelijker maar ik vind MyPaint makkelijker te begrijpen, er zijn veel brushes en het werkt heel mooi met de kleuren.

Ik heb piant tool SAI een keer gedownload, maar ik snapte er totaal niks van. Ik ga zelf MyPaint ook een keer proberen dan :slightly_smiling_face:. Iniedergeval leuk dat je iets gevonden hebt!