Pact

Hee,

Ik zag net de app Pact, dat is een app waarmee je moet betalen als je niet je gestelden doel haalt en je geld krijgt als je je doel haalt.
Je krijgt ongeveer 0,50 dollar per workout die je hebt gesteld en gedaan (oftwel doel: 4 workouts per week = 2 dollar)
en je betaalt minimaal (naar eigen keuze) 5 dollar als je het niet doet.
Maar mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee? Werkt de app goed? en krijg je in Nederland in euro’s betaalt?

Hoop dat mensen hier (goede) ervaringen mee hebben!

Dat werkt toch voor geen meter? Hoe kun je die app bewijzen dat jij je workout hebt gedaan.
En wie betaalt dat?

Hij werkt via runkeeper en al die andere sport apps en bij de sportschool moet je minimaal een half uur daar zijn. Je kan dus idd daar ook een half uur niks doen, maar het is raar als je je sport kleren aantrekt (anders kijken die mensen achter de balie raar op) en dan een half uur in de kleedkamer zit.
En de mensen die hun gestelde doel niet halen die betalen jouw, daarom moet je dus ook minimaal 5 dollar betalen als je je doel niet haalt en krijg je maar 0,50 dollar per week per workout

Ooh zo.
Nou ja het is wel handig als je zeker weet dat het betrouwbaar is en je ook echt gaat sporten.
Maar stel je bent ineens een week ziek, dan zou bij mij m’n hele rekening al leeg zijn

Ik persoonlijk denk dat het een beter idee is om zo een pact met jezelf te maken en iedere keer als je gaat sporten of als je niet gaat sporten, wat beter werkt voor jou je geld in een spaarpot gooit. Zodra een bepaalde tijd om is of je je doel hebt bereikt mag je het geld gebruiken om iets leuks te doen/kopen.

ja daar zat ik ook over na te denken, maar je kan volgensmij elke week stoppen en ik ben *klopt af* nooit een hele week ziek, dus als er andere omstandigheden komen dat het echt niet lukt betaal je een x 5 dollar .

tja dat zou ook een goed idee zijn maar daar heb ik de discipline niet voor oftwel dan zou ik het er gewoon niet in stoppen en andersom gaat het ook niet want ik ben aan het sparen voor een reis naar Australië dus ik spaar echt bijna alles