PABO

Onderhand moet ik gaan nadenken over een opleiding, omdat ik volgend jaar eindexamen ga doen. Ik zit te denken aan de PABO. Op internet heb ik al rond gekeken en gelezen dat je veel vakken krijgt, natuurlijk alle vakken die op de basisschool gegeven worden. Nu vraag ik me af of je veel op school zit. Dus heb je lange schooldagen? En ik zou graag willen weten of ik deze studie beter in Tilburg kan doen of in Eindhoven. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb onderwijs assistent gedaan, en wilde eerst ook PABO gaan doen, maar ik heb toch besloten dat de pabo niks voor mij is, en dat ik de rekentoets niet ga halen.

Maar wat ik van oude klasgenoten hoor, is dat zij veel huiswerk hebben met verslagen enzo, en dat je echt heel goed alles moet plannen, want het is niet moeilijk maar vooral heel veel…

verder kan ik je niet helpen met informatie haha sorry, upje dus maar

oh trouwens, wij hebben toen een dag mee gedraait op de pabo,
misschien kan je in tilburg en eindhoven dat doen, en dan vanuit daar je beslissing nemen, welke school jou meer aanspreekt?

Klopt zo’n meeloop dag kan inderdaad! Maar dan ga ik eerst naar de openavond of ik het ook echt zo leuk vind als het me lijkt. Maar iemand dan ervaring met de aantal lesuren?

ik zit nu op de pabo, eerstejaars… en ik heb hele lange dagen! en dan 4 keer in de week, 1 dag stage… k zit in assen…

Ik heb Pabo gedaan op Avans Breda, wij moesten ongeveer 3 keer in de week naar school. Soms lange dagen, soms korte dagen. Maar best wel vaak vrij dus, ook weken dat je maar 2 keer in de week moest. Maar dan moest je natuurlijk wel veel met je studiegroepje doen :slightly_smiling_face: