PABO

Hee Hallo!

Wie doen er net zoals ik de PABO?
Als je wilt kan je hier lekker kletsen over je ervaringen op school,
of over je stage ervaringen etc etc.

Groetjes. :sunglasses:

Volgend jaar wil ik naar de PABO gaan,
nu doe ik nog onderwijsassistent!
Met een hele leuke groep 7/8

Leuk!
Ik ben nu 1e jaar student. :slightly_smiling_face:

Bevalt het al goed?

Ik doe Academische Pabo, dus naast de Pabo doe ik Pedagogische Wetenschappen op de universiteit. Ben nu tweedejaars studente :slightly_smiling_face:

Jahoor, heb het enorm naar mijn zin. Al een paar weken loop ik stage in groep 3. Echt zo leuk om in de praktijk te zijn!
Academische Pabo heb ik ook naar gekeken, maar leek mij erg lastig.

Dit moet ik echt even kwijt:
Ik vind de PABO de meest onnozele opleiding die er bestaat.
Zo, dat is eruit.

En waarom vind je dat?

Ik moet bekennen dat ik het eerst ook onderschatte. Maar nu ik er op zit denk ik wel anders. Ik wilde sowieso lerares worden, dus de opleiding maakte mij niet uit. Maar ik moet veel meer doen/leren op de Pabo dan ik had verwacht. Dus onderschat het niet.

Heb je vantevoren HAVO of mbo gedaan?

Ja dat klopt wel, ik ken wel een aantal mensen die het doen. Ze zijn er erg druk mee en moeten super veel doen. Maar het niveau van de dingen vind ik echt belachelijk.
Het is heel veel, maar eh… makkelijk. (weet even niet hoe ik het anders moest verwoorden)

Veel schrijven, verslagen, stage enzo.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Sorry.
het is wel wat minder negatief bedoeld dan ik hier zeg haha.

havo

Hihi op die manier. Het is qua stof etc niet lastig nee. Het lastige zit het in de hoeveelheid. Zo heb ik volgende week de mens en wereld toets. Dit bestaat uit: geschiedenis van voor Christus tot nu. Biologie, Aardrijkskunde+topografie van nederland, europa, wereld. Natuurkunde en Scheikunde. Hiervoor hebben wij 8 weken gehad om het buiten andere stof te leren.