Paardrijwinkel Hippodam

Hallo allemaal,
ik heb laatst een topic geopend over wat voor haarstijl je nou moet dragen met paardrijden, ik ging voor de eerste keer in mijn leven een prive-les nemen.
Mensen die zich afvragen hoe dat is gegaan; Het was erg spannend, en natuurlijk was de hoogte ook ff wennen. Ik moest eerst in stap, toen in draf en toen in galop. Met name galop vond ik nog erg eng.
Draf ging goed behalve dan dat je steeds moet staan en zitten, af en toe had ik het ritme te pakken maar daarna werd ik weer helemaal door elkaar geschud.
Zoals jullie begrijpen had ik de dagen erna vreselijke spierpijn!

Nu weet ik 100% zeker dat ik hiermee door wil gaan, volgende week is mijn 2e prive-les.
Voor de eerste les had ik een zwarte legging gekocht, dit ging prima alleen zit er nu al een gat in.
Omdat ik door wil gaan met paardrijden is het het verstandigste om een paardrijbroek aan te schaffen.
Op internet zag ik ze voor minimaal ¤30,-.

Nu zit er hier (in Amsterdam) een paardrijwinkel genaamd ‘‘Hippodam’’.
Ik wil wel graag de broek kunnen passen, maar als de broeken daar vanaf ¤100,- gaan dan heb ik daar dus niks aan.
Kent een van jullie de winkel en of het daar duur is?

Bij de manege kon ik een rijhelm lenen, op ten duur moet ik een eigen cap kopen, zouden jullie dat nu al doen?

xxx

Hebben ze op marktplaats niet goedkopere mooie rijbroeken? Want je begint net, kan je daarmisschien ook even kijken? Verder zou ik nu nog even lenen, stel dat je over een maand het al niks meer aan vindt zit je met zo;n dure cap.

Ik zat zelf ook aan Marktplaats te denken, alleen is dat meestal tweedehands en ik wil de broek wel eerst even passen.
Het gaat mij meer om de prijs, als ik naar die winkel Hippodam zou gaan en ze hebben daar broeken van ¤30,- die goed zitten, dan ben ik al klaar snap je?

Ik zat zelf ook aan te denken nog even te wachten met een cap.
Maar stel dat ik uiteindelijk in een groep kan rijden, en iedereen leent een cap dan is er toch nooit genoeg?

1. Je kunt toch gewoon in die winkel gaan kijken? Dan zie je de prijzen vanzelf.

2. Als je een geschikte advertentie op Marktplaats ziet, kun je natuurlijk mailen naar de aanbieder. De meeste mensen vinden het begrijpelijk als je wilt komen passen.

3. Voorlopig heb je nog privéles. Aanschaf van een cap kan dus nog even wachten.

4. www.bokt.nl

Ik zou idd nog even wachten met een cap kopen.
(En die dan absoluut niet 2e hands kopen, je weet nooit wat ermee gebeurd is.)
En in die lessen heeft iedereen zijn eigen cap hoor :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf echt vreselijk met paardrijbroeken, ik kan alleen die gladde dragen, (niet die met ribbeltjes dus). Als je ze past zitten die met ribbels ok, maar zodra ik er een uurtje mee gereden heb staan de ribbels in mn benen gedrukt >.<
Verder zou ik gewoon even kijken in die winkel idd, kan toch geen kwaad? :slightly_smiling_face:

Ik heb alleen nog maar HKM broeken, en dan vooral de PRO team versies…
Die zijn sterves duur maar zitten heerlijk. En vrienden van ons hebben een bedrijfje, en daardoor kunnen ze die broeken gewoon tegen inkoop prijs bestellen. (Dat is ongeveer 40% van de prijs die je bv in de webshop of winkels ziet.) Echt geweldig ^^

Als je zeker weet dat je ermee door wilt gaan, gewoon kopen.
rijbroek, cap, laarzen of chaps zijn het belanrijkst(zou laarzen doen, ben je in 1x klaar anders moet je rijschoenen en chaps apart kopen) en verder zou ik nog paardrijhandschoenen kopen anders heb je binnen de kortste keren blaren.
Rijbroeken zijn nou eenmaal duur, maar ik moet zeggen, ik heb er 1 van 130 euro en ik doe er al dik 3 jaar mee dus die dingen zijn echt duurzaam!
Rijlaarzen kan je 2e hands halen, geen probleem.
Cap, gewoon nieuwe kopen, je hebt verstelbare voor als je hoofd nog groeit, ik doe al eeuwig met deze cap en ben al regelmatig op mn kneiter beland maar hij werkt nog steeds =)

Als je valt hoor je een nieuwe te kopen, ookal denk jij dat hij het nogsteeds doet :wink:

je moet nu het nog ff snel kan naar amsterdam noord gaan naar reidinga die gaat verhuizen dus is er nu een vette uitverkoop!

Ik heb verder wel bijna al mn spullen van hippodam maar ik rij al 10 jaar nu dus ik koop gewoon duur:P maar als je zeker weet dat je door wilt gaan zou ik het gewoon allemaal aanschaffen, het is duur als je alles in 1x moet doen maar ik heb met mn oude laarzen 5 jaar gedaan. En een stalgenootje doet al 15 jaar met der laarzen

En wat leuk dat het leuk was:D

Je hebt ook de Hyporama in Alblasserdam geloof ik.
Heb je wel wat goedkopere broeken.
Maar het ligt er natuurlijk ook aan welk merk en kwaliteit enzo.
Bijvoorbeeld Anky-broeken die zijn wel vanaf 100 euro :wink:

In r’dam hebben we de hyporama.
En ik heb daar volgens mij nooit een broek gekocht omdat we 2 min fietsen van een paardrijwinkel zitten.

Tip: Kijk bij de kindermaten!
Zelfde als de volwassen en wel goedkoper!
ik rij al eeuwen in een maatje 164 of 176 xD
Ze rekken toch mee :stuck_out_tongue:

En een eigen cap is best handig.
ivm luizen enz. xD

ik heb 2 paardrijbroeken voor 18 euro gekocht.
ik weet niet meer waar, maar zoek ff op google !
A!! ik weet t weer, kijk eens bij harryshorse ofzo.
x

kijk eens bij de decathlon, ik woon er zelf niet dichtbij maar een vriendin van mij heeft er een paar rijbroeken van.

Je moet naar de ‘Decathlon’ gaan als ze dat in nederland hebben, natuurlijk. :slightly_smiling_face:
Het is daar echt supergoedkoop, de broek kost daar iets van 20 euro ofzo en de laarzen 10 euro. =)

www.piaffe.nl

Supergoedkoop, superfijne winkel!