paardrijden

Heeee, ik zit nu ruim 3maanden op paardrijden en ik vind het super!
maar ik heb een probleem met mijn pony. want telkens als ik erop wil stappen dan loopt ze naar achter en dan kan ik er dus niet op. de andere kinderen hebben er geen last van maar ik wel! Ik weet niet wat ik moet doen… een van jullie tips over hoe ik mijn pony stil moet laten staan als ik erop wil stappen? want verder is ze gewoon perfect!

haar met haar kont in de hoek zetten
ik weet het,klinkt raar ,maar zo kan ze niet naar achteren lopen
of gewoon aan iemand vragen of die je pony wil vastehouden

We moeten altijd in het midden van de bak gaan staan als we opstappen.
En er mag verder niemand in de bak komen om vast te houden, dat mag alleen de eerste paar keren.

ik zit zelf ook op paardrijden:p

mischien trek je aan de teugels en prik je met je voet in haar buik tijdens het opstappen,en gaat ze daardoor lopen.want dat is de hulp voor achterwaarts rijden(acheruit dus:p)

en trouwens is dat je eign pony?

je moet gewoon de teugeld goed strak loslaten (of als ze juist naar achter loopt iets minder strak) en proberen wanner je opstapt niet je voet tegen zn flank aan te laten kopen, want dan wordt hij aangedreven. Probeer dus bij het opstappen je knieen in eht zadel te duwen en dan je andere been er over te slaan. Want aandrijven met strakke teugels is de hulp voor naar achter. OF je pony is heel jong en is het nog neit gewend? Ik dnek dat je dan toch mar als niks lukt proberen iemand hem te laten vasthouden. Ik zit er al 5 jaar op en bij mij mag het gewoon hoor :stuck_out_tongue:

.

Oke dankjewel!
Nee het is niet mijn eigen pony, ze is 1januari al 30 geworden!

gewoon laten vast houden idd,
mijn pony wil er ook nog wel eens vandoor gaan…
&ik vind het altijd zo lastig dat als ik opstap dat het zadel
direct scheef zit,
dus mijn vader staat er altijd naast om mijn pony vast te houden,
en om het zadel tegen te houden zegmaar…
wow, het klinkt net alsof ik heeel dik en zwaar ben,
maar dat valt wel mee hoor hahah xD

Hahah, oke ik zal het allemaal proberen!
Maar mijn vader haalt en hij brengt niet… dus kan niemand mij vasthouden, ja de lerares misschien wel. nouja ik kijk morgen wel!

Dat heb ik ook wel eens, maar dan vraag ik of iemand hem vast kan houden, of als het echt niet kan, dan step ik gewoon mee, niet goed, maar wat moet je anders!

ehm, zo moeilijk is het toch niet om erop te stappen als ze loopt? mij lukte het als ze dat deden, ik zat altijd op de vervelende(dat vond ik leuk) en die deden het altijd. maar inderdaad gewoon teugels niet te strak houden en zorgen dat je niet met je voet tegen der buik gaat.

probeer (als je links opstapt) met je linkerhand zowel de teugels goed vast te houden, als het zadel, en als ie dan naar achter loopt stap je gewoon op

ik snap trouwens ook niet echt dat alleen omdat ie naar achter stapt dat je belemmert van het opstappen ö

Teugels vast houden terwijl je opstapt en in 1 keer erop stappen, niet twijfelen. Als hij dan toch loopt, gewoon doorgaan.
Heb echt te lang niet meer paardgereden!

Ja inderdaad wat Janaa zegt, gewoon doorgaan. dat werkt meestal het best en zal je pony het volgende keren niet meer zo gauw doen.

Maar ik vind het raar als je nog maar 3 maanden rijd en niemand meer mag helpen! bij mij in de les hebben we allemaal mensen die net als ik ongeveer 8 jaar rijden en die worden nog gewoon geholpen met het zadel vast houden of iets dergelijk. En we zijn dan echt geen slechte groep want we rijden allemaal ver gevorderd. Haha dit probleem heb ik gelukkig dan nooit, want ik rijd áltijd zonder zadel :grinning:

anders misschien de buitenteugel strak houden. Meestal als een pony dan gaat lopen loopt hij met zijn kont naar jou toe en kun je zo opstappen. Je rijd denk ik op een manege? dan snap ik niet waarom je niet geholpen zou mogen worden!
xx

Je moet je rechtertuigel strak houden en dan gewoon opstappen en zodra je zit gelijk aansporen. En als dat niet lukt vragen of iemand je kan helpen :wink:

Misschien “plof” je er wat te veel op?
En als je er eenmaal opzit, dan moet je de pony nog een tijdje stil laten staan.
Ik had eerst 4 jaar een eigen pony, die deed dat ook heel erg, wat bij hem hielp; Praten als je erop stapte, dus met iets anders bezig houden, zo leerde hij het vanzelf af. Het paard wat ik nu heb doet dit gelukkig niet.

Mijn wedstrijd pony doet dat ook altijd, die gaat altijd rondjes draaien en irritant doen. Maar ik negeer het gewoon en stap op terwijl ze rondjes draait.
Maar als het je niet lukt zou ik gewoon vragen of iemand hem vast wil houden voor je. Soms vraag ik dat ook nog en zit al meer dan 9 jaar op paardrijden.

Oh der mag niemand anders in de bak komen.
Zo raar trouwens :S naja dan zou ik hem idd ook in de hoek zetten.
Of gewoon doorzetten en dat naar achterlopen negeren.

Je kan dan toch gewoon nog steeds opstappen?
Gewoon de teugels goed vasthouden en als je een zweepje gebruikt, hou dat dan in de hand waarmee je de teugels vast houdt, pas op dat je dit niet tegen hem/haar aanslaat, daardoor kan hij/zij ook gaan lopen.
Ik heb hier zelf eigenlijk nooit zoveel last van gehad in de ruim 9 jaar dat ik gereden heb. Oke, ik reed zonder zadel, maar opstappen moet iedereen. Wel trouwens dat ze er soms gelijk vandoor liepen/draafden, maar dan kan je nog steeds makkelijk opstappen. Zorg gewoon dat je balans hebt.