paardrijden

Heee,
het zusje van mijn vriendin gaat onder paardrijden uit.
en toen had ze gevraagd of ik er in plaats van haar onder wou.
en dat wil ik want dat vind ik super leuk!
ik heb het al aan mijn moeder gevraagd en die vind het goed, maar mijn vader denk ik niet. toen ik 11 was wou ik er ook al onder maar toen vonden we geen goede manege en toen is het eigenlijk overgewaaid. maar mijn vriendin moet vandaag weten of ik eronder mag want dan kan ik nog bij haar in de groep en anders niet. en papa is nu op zijn werk dus wou ik hem een mailtje sturen. hebben jullie tips hoe ik hem in dat mailtje kan overtuigen? kunnen jullie een mailtje maken wat jij zou schrijven naar je vader?
alvast bedankt! x

onder een paard huh?
gewoon zeggen dat je het echt heel graag wilt en dat je desnoods alles voor hemdoet:P

ik denk dat het belangrijk is erin te zetten waarom je het leuk vind en hoe leuk je het vind. ook dat een paardje verzorgen verantwoordelijk heid met zich meebrengt en dat dat goed voor je is (als je hem ook moet verzorgen)

oke, ja kijk. het is niet zo dat ik er niet onder mag door de sport zelf. maar dat ik er misschien niet onder mag omdat papa dan weer iets zegt van: ja altijd als jij met iemand mee gaat kijken als die “zijn sport” doet, dan wil jij ook onder die sport, en dan wil je er na een half jaar alweer af.
maar ik wil het echt!

zeg dan ook dt je het toch al eerder wou… en dat je het echt heel zeker van bent… en stel je zou t niks vinden, sluit dan een soort deal dt j bijvoorbeeld het geld terug zal betalen ervn

ik heb het zo, eerlijk zeggen wat je er van vind:

Lieve papa,
ik wou je iets vragen.
het moet even via een mail, ik moet het nl dalijk doorgeven
aan Laura als het mag want dan moet ze nog even bellen.
Je mag het ook thuis zeggen als ik het maar voor vandaag weet
want dan kan ik nog bij Laura in de groep als ik dat wil.
Ik wil er heel graag onder omdat het me ook leuk lijkt om
iets met dieren te doen. Dat is denk ik leuker dan bijv. zonder dier.
En als ik het goed kan dan mag ik bij Laura in de groep.
Maar dan moet ik eerst nog 3x donderdag een les extra en
dan mag ik bij hun. En ook toen ik in groep 7 of 8 zat toen
wou ik het ook. Toen hadden mama en ik er ook al naar gekeken.
Maar toen was het uiteindelijk niet doorgegaan ik weet niet meer
waarom. Ik kan ook wel eerst een proefles doen. Nouja ik stop maar.
Met Nando is het by the way wel goed. We hebben net nog mijn
ID opgehaald en het was allemaal goed dus je kunt hem straks zien!

xx

ik vind het wel goed zo :slightly_smiling_face:

oke!
ik heb hem gestuurd en ik zal wel zeggen wat hij terugstuurd als ik een berichtje terugkrijg.

wij gaan er meestal op, ahah maar zal wel jullie manier zijn:P het klinkt wel leuk

Dat is een goede mail.

ik woon een beetje tussen twee steden en de helft zegt onder en de andere heflt op.

haha ja ik weet ook niet. :woman_student:

Zeg dat je de helft zelf betaald ofzo
paardrijden is niet goedkoop

Heey,

Ik hoop dat je nog even verteld of het mag!
Ik zit zelf ook op paardrijden en als hij nog een extra duwtje nodig heeft.
Ik rijd nu al ongeveer 10 jaar, en heb zelf een eigen pony.
Ik eht begin wist ik natuurlijk erg weinig enzo, maar met de paarden omgaan vind ik persoonlijk altijd heel fijn, het is echt een uitdagende sport, veel mensen zeggen dat je maar wat rondhobbelt op dat beest en dat ie al het werk doet, natuurlijk doet het paard ook onwijs veel werk maar het is niet zo dat jezelf niks doet, want je doet absoluut héél veel en het vereis heel vel concetratie.
Het paard weet meestal (in wat hogere klasses) niet wat je van m wilt en dat moet je het beestje respectvol en goed zien over te brengen zonder woorden, je word als het ware een team samen, ik als ik chagerijnig ben omdat ik dan vroeg mijn bed uit moet, dan heb ik paardgereden en dan ben ik al een stuk minder chagerijnig.
het is gewoon iets heel moois, en niet dat je gewoon wat achter een bal aan rent en daar in bepaalde manieren tegenaan schopt, het is teamwork zonder woorden, een soort harmonie.
Suc6!

Xs

Ik zit er nu al ruim 3 maanden op!
dankjulliewel voor de tips enzo, ik weet zeker dat het geholpen heeft!

onder?