Paardrijden; Haarstijl

ik rijd het liefst met een lage staart of knot (vlecht kan natuurlijk ook).
maar sommige mensen rijden ook met lang haar, hangt er maar net vanaf wat je fijn vindt. ik vind dat zelf niet zo fijn omdat m’n haar dan tussen de bandjes van de cap komt.

Idd. Ik doe het nu 7 jaar ofzo, en ik ben er sowieso 20 keer afgevallen en dat is echt waar.
Maar je moet zelf weten hoor, mijn moeder heeft ook een keer een hersenschudding gehad omdat ze geen cap op had.

Maar weer on topic: Ik heb niet zo lang haar, dus ik laat het gewoon los.
En vroeger, toen ik lang haar had deed ik het gewoon in een staart.
Er let echt niemand op of je haar goed zit hoor xD

Wauw, daar heb je echt geluk mee gehad =O Ik vertrouw mijn paard helemaal, maar toch rijd ik ook altijd met cap omdat ik me dan veiliger voel.
Kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

Ja idd, ik had ook super geluk der mee gehad, ik vertrouwde dat paard door en door, alles ging ook gewoon goed toen we aan het lopen waren maar toch opeens schoot die weg, 4 benen in de lucht, ik was nog niet zo goed dat ik het kon houden:P

Mijn wedstrijd paardje nu vertrouw ik nu ook door en door, maar toch haal ik het niet in me hoofd om zonder cap te gaan(A). Ik voel me ook veiliger met cap, ik ben dan al geen 3 jaar meer gevallen maar als ik val doe ik het goed :stuck_out_tongue:

Los of een losknotje

los of een lage staart.
Sowieso geen vlecht, dat gaat echt irriteren onder je cap.

Ik snap de reacties, jullie denken vast dat ik nu al hele dure spullen heb aangeschaft voor misschien niks.
De rijbroek heb ik van een vriendin over kunnen nemen, zo goed als nieuw!
En bij de manege zeiden ze dat ik een schoen/laars aan moest met een hakje, dat heb ik niet dus dan had ik wel een paar laarzen voor 20-30 euro kunnen kopen maar als ik het paardrijden helemaal geweldig vind had ik alsnóg paardrijlaarzen aan moeten schaffen.
Vandaar dat ik nu paardrijlaarzen voor maar 25 euro heb kunnen kopen.

Gelukkig zegt een groot deel van jullie dat een vlecht geen slecht idee is.
De laatste reactie is dat een vlecht irriteert, ik vraag me af waarom? Ik heb lang haar dus een lage staart zou juist in mijn gezicht wapperen en misschien dan het paard op hol brengen (heb geen verstand van paarden dus misschien is dit een vreemde opmerking, haha).

Een cap is inderdaad verplicht, ook op de manege waar ik ga rijden.
Gelukkig hebben ze die te leen, dat hoef ik voor nu niet te kopen.

Bedankt voor jullie reacties!

Hahah okay, ik dacht al nieuw is alles best duur:P
En ik heb ook lang haar, tot mn heupen ongeveer.
Een paard slaat daar niet op hol van hoor :stuck_out_tongue:
En je zult in je eerste les toch nog niet zo veel dingen gaan doen, alleen de basis dingen denk ik en je zult wel een makkelijk paard krijgen met zohn eerste x.

Nee de eerste les is echt 1 op 1 met een instructeur en duurt een half uur.
Ik moet uiterlijk een kwartier van tevoren er zijn, moet je dan het paard zelf opzadelen etc?
Ik ben laatst even gaan kijken en ze zeiden dat er 2 paarden zijn die altijd gebruikt worden voor mensen die de eerste keer op een paard zitten omdat ze heel rustig en makkelijk zijn.
Vind het wel spannend, ik woon in een stad dus ben niet zulke grote dieren gewend.
Wil niet zeggen dat ik het niet wil hoor, heel graag zelfs, vandaar dat ik nu besloten heb een les te nemen om te kijken of het wat is.
x

Oh leuk zeg! ik woon ook in een stad en eerst vond ik paarden eng:P kan ik me nu niet meer voorstellen:’). ik ben altijd voor een les een half uur 3 kwartier van te voren. want ik ben langzaam:P en lul heel veel met stal genootjes enzo:P en wil gewoon uitgebreid knuffelen met mn paardje. Ik moest op mijn eerste manege wel alles zelf doen, met hulp van andere meisjes die het net pas konden:P
Maar lijkt me logies dat ze je wel helpen de eerste x, als je nog nooit hebt opgezadeld is het best lastig en het hoofdstel vond ik ook altijd een drama:P

lage staart of laag knotje.
los is alleen maar irritant xd

ik doe dat met alle vertrouwen het hoofdstel enzo;) je moet gwn een paard uitkiezen wat makkelijk is maar als je en uitdaging wilt dan moet je dat niet doen natuurlijk maar ik heb een makkelijk paardje in omgang met opzadelen maar rijden in galop kan ze moeilijk doen maar voor de rest is het een schat
en tja over je haar is iedereen het zelfde (:

Ik ben destijds begonnen op Fjorden, en ik zweer erbij.
Geweldige beesten.

Overigens, een kwartier voor tijd op stal zijn is waarschijnlijk voor de indeling van de les, en eventueel even een borstel erover heen halen.
Neem aan dat ze je niet meteen tuig in de handen duwen met het motto van ‘Zoek het maar uit’
Hoe vaker je het doet, hoe meer handigheid je in het opzadelen krijg.
Vroeger moest ik altijd helpen opzadelen met beginnerslessen.
Dat was 5 minuten per paard [m’n recordtijd is 3 minuut 44 haha x’] ] en dat was het.
En dan is het ‘poetsen, zadel met chabrak erop, hoofdstel in’ en meegeven.
Daar wen je vanzelf aan.

ik doe altijd een laag knotje in mijn nek.
Maarja alles kan eigenlijk. zolang je cap maar opkan

Ik deed altijd een laag staartje in of los. Op m’n verzorgpony rij ik zonder cap en daar heb ik meestal een wat hogere staart in. Vind ik gewoon makkelijker; geen last van haar voor je ogen tijdens het uitmesten en hoeven krabben enzo :slightly_smiling_face:

Haha, de Fjorden waar ik reed waren juist vreselijk vervelend! Toch reed ik erop, net als een hele vervelende Haflinger… Ben super vaak gevallen, maarja, die knollen blijven toch mijn favorietjes :slightly_smiling_face: Maar over het algemeen zijn Fjorden en Haflingers wel paardjes waar je goed op kan leren rijden. Ik reed er ook juist vaak op, omdat je bij die pony’s vaak meer je benen moet gebruiken en het is gewoon meer een uitdaging omdat ze zo lekker hun gangetje kunnen gaan :slightly_smiling_face:

Ik heb dus echt een hekel aan fjorden.
Ik weet niet wat ermee is, maar die beesten mogen mij ook niet.

Fjorden en haflingers<3 ik heb zoo veel op haflingers gereden.
Ik heb het meeste geleerd op een haflinger.
Ik zit er nog steeds aan te denken om een haflinger te kopen.

Wil zo graag nog een keertje op een fjord en haflinger rijden, haha ^^

Ik vind ze ook geweldig! We hebben zelf veel fjorden op stal staan en ik heb zelf een hafliger merrie. Echt die humor die erin zit enzo, prachtig :grinning: