Paardrijden; Haarstijl

Hallo allemaal!
Ik ga binnenkort voor het eerst in mijn leven paardrijden, en ik moet natuurlijk zo’n cap op. Nu dacht ik dat het dan het handigst is als ik een vlecht bij mezelf maak.
Ik heb geen ervaring dus is mijn vraag aan de meisjes die paardrijden; Welke haarstijl is het handigst?
Geen showpaardrijden ofzo hoor, dus geen overdreven kapseltjes.
Tnx!

Ik zit niet eens op paardrijden maar ik kan het ook gewoon bedenken. Gewoon een staartje, simpel vlechtje of lage knot. Los kan opzich ook wel als je niet zo lang haar hebt.

Ik heb mijn haar altijd gewoon in een laag staartje/knotje. Soms ook los, maar dat vind ik niet fijn.
Vroeger had ik heel lang haar, deed ik het altijd in een vlecht.
Zolang je je cap maar op kan is het goed =P

Wat goed van je. Ik heb lang haar, dus dan lijkt los mij erg onhandig.

Ok, dank je wel! Ik doe dan ook een vlecht in mijn haar.

Ik deed het altijd gewoon los (:

ik deed het altijd vast, anders ging het voor mijn ogen.

Ik rijd altijd gewoon met los haar, maar gewoon een platte vlecht naar achteren zit wel het makkelijkst denk ik.

Heb je trouwens wel rijkleding?
Spijkerbroeken of broeken met knopen etc op de kontzakken zijn een biiiig no, daar hou je erg pijnlijke benen/billen aan over.
Zwabbervesten/truien of grote capuchons zijn ook een no trouwens, daar schrikken sommige paarden van tijdens het rijden.

Ik had het altijd los of in een lage knot.

Dank je wel voor je reactie. Ik heb een rijbroek en rijlaarzen aangeschaft.
Ik trek geen wapperende vestjes of jassen aan, ik doe een sweater aan, maar niet zo’n losse, een dikke sweater die strak zit.
De eerste les is een prive-les, mocht ik het leuk vinden en er mee doorgaan dan koop ik een bodywarmer bij de Wibra zoiets.
x

Beetje voorbarig om nu al rijlaarzen aan te schaffen.
Persoonlijk vind ik chaps veeeeeel fijner rijden omdat het 2 gedeelte’s zijn, en je daardoor veel beter hulpen kan geven en je dus veel beter je hakken uit kan drukken.