Paardrijden; Haarstijl

Hallo allemaal!
Ik ga binnenkort voor het eerst in mijn leven paardrijden, en ik moet natuurlijk zo’n cap op. Nu dacht ik dat het dan het handigst is als ik een vlecht bij mezelf maak.
Ik heb geen ervaring dus is mijn vraag aan de meisjes die paardrijden; Welke haarstijl is het handigst?
Geen showpaardrijden ofzo hoor, dus geen overdreven kapseltjes.
Tnx!

Ik zit niet eens op paardrijden maar ik kan het ook gewoon bedenken. Gewoon een staartje, simpel vlechtje of lage knot. Los kan opzich ook wel als je niet zo lang haar hebt.

Ik heb mijn haar altijd gewoon in een laag staartje/knotje. Soms ook los, maar dat vind ik niet fijn.
Vroeger had ik heel lang haar, deed ik het altijd in een vlecht.
Zolang je je cap maar op kan is het goed =P

Wat goed van je. Ik heb lang haar, dus dan lijkt los mij erg onhandig.

Ok, dank je wel! Ik doe dan ook een vlecht in mijn haar.

Ik deed het altijd gewoon los (:

ik deed het altijd vast, anders ging het voor mijn ogen.

Ik rijd altijd gewoon met los haar, maar gewoon een platte vlecht naar achteren zit wel het makkelijkst denk ik.

Heb je trouwens wel rijkleding?
Spijkerbroeken of broeken met knopen etc op de kontzakken zijn een biiiig no, daar hou je erg pijnlijke benen/billen aan over.
Zwabbervesten/truien of grote capuchons zijn ook een no trouwens, daar schrikken sommige paarden van tijdens het rijden.

Ik had het altijd los of in een lage knot.

Dank je wel voor je reactie. Ik heb een rijbroek en rijlaarzen aangeschaft.
Ik trek geen wapperende vestjes of jassen aan, ik doe een sweater aan, maar niet zo’n losse, een dikke sweater die strak zit.
De eerste les is een prive-les, mocht ik het leuk vinden en er mee doorgaan dan koop ik een bodywarmer bij de Wibra zoiets.
x

Beetje voorbarig om nu al rijlaarzen aan te schaffen.
Persoonlijk vind ik chaps veeeeeel fijner rijden omdat het 2 gedeelte’s zijn, en je daardoor veel beter hulpen kan geven en je dus veel beter je hakken uit kan drukken.
Maarja, over je vraag,
Ik heb ‘t altijd in een lage staart of vlecht naar achteren, en m’n pony gewoon naar achter onder m’n cap (’:

ik heb altijd een lagen staart, los vind ik irritant omdat mn haar nogal lang is en met srpingen is het helemaal irritant.

& woow heb je nu al een rijbroek en laarzen aangeschaft?! Zo meteen vindt je het helemaal niet leuk en heb je al die spullen al:P

Nou laat maar weten hoe je het vond:D paardrijden is geweldig<3

Ik rij 5 tot 6 keer in de week en heb vrij lang haar, altijd een hoge knot erin die ik later naar beneden trek zodat mijn cap past. Heb er nooit last van!

Ik heb juist een hekel aan chaps haha :grinning:

Ik heb ook altijd met rijlaarzen gereden, maar vind chaps veel lekkerder zitten want je kan je benen ook vrij bewegen enzo;)
en ja je antwoord op je vraag, ik draag me haar gwn altijd los onder me cap, want heb haar tot op me schouders dus het is niet handig in een staartje of een knotje. vind het zelf ook niet zo lekker zitten.

Ik deed mijn haar meestal ook vast, heb best lang haar en anders springt het zo voor mijn gezicht.

Geen cap op doen is makkelijker :wink:
Ik rij altijd zonder cap namelijk. Mocht ik een keer een cap op hebben dat heb ik me haar los.

Caps zijn verplicht in lessen op manege’s.
(Mocht dat bij de jouwe niet het geval zijn, vind ik het nu al een slechte manege, het is namelijk een verplicht veiligheidsvoorschrift voor iedere manege. :slightly_smiling_face:)

Dat is dan heel dom van je zeg:O!
Hoe erg je je paard ook vertrouwd, ik heb altijd een cap op.
Als ik geen cap had gedragen bij een val was ik nu serieus dood geweest.
Ben op mn hoofd gevallen zo hard dat mn cap gebroken was!

uhuh. Waarom is dat onhandig? Ik rij ook altijd met gewoon mn haar los.