(Paardrij)keuzes maken

Hallo,
Ik ben heel erg slecht in keuzes maken. Met paardrijden sta ik nu voor een belangrijke keuze. Ik mag naar de gevorderden groep, op vrijdag, of naar de dinsdag groep, waar ik nu in rij. Dinsdag is gezellig, alleen leer ik er niet veel en zit ik soms in de knoei met huiswerk. Maar de meiden daar zijn super aardig. Vrijdag ken ik niet zo goed. Er zit een vriendin van me in en haar zus. Haar zus weet niet of ze her wel zo leuk vind als ik in de vrijdag les kom. In de vrijdag les zitten meiden die een stuk ouder zijn en minimaal 8 jaar op paardrijden zitten. Ik zit er pas minder dan een jaar op. Ik ben bang dat ik het niet aankan of mezelf voor schut zet. Volgens de ‘trainers’ kan ik het wel, maar ik ken alle figuren die we moeten rijden niet goed bijvoorbeeld. Op vrijdag doen en durven ze wel meer en mag ik altijd op mijn lievelingspaard, de rest van de paarden vertrouw ik niet zo. Alleen is er een keer in de twee weken een soort groep met vrienden waar ik naartoe ga. We drinken wat, praten en het is daar echt geweldig. Door de vrijdag les moet ik dan iets later komen.
Heeft iemand tips bij het maken van keuze of her maken van deze keuze?

Maak voor jezelf een + en - punten lijstje. zet er boven : Dinsdag ------ Vrijdag
Dan moet je de keuze maken, en dat is iets wat wij niet kunnen doen voor jou.

Voor jezelf de voor en nadelen in een schemaatje zetten en kijken waar je prioriteiten liggen… lijkt me niet echt makkelijk voor een buitenstaander om dat voor jou te bepalen.

Bovendien ‘haar zus weet niet of ze het wel zo leuk vind als ik in de vrijdag les kom’ is geen reden. Is het haar manege? vast niet. Zij heeft daar vrij weinig over te zeggen :’)

Ben jij een gezelligheidsruiter of een prestatiegerichte ruiter? Stel jezelf die vraag eerst. Rijd jij paard voor de gezelligheid of om jezelf te ontwikkelen?

Ik zou afwegen wat je belangrijker vind; de gezelligheid/vrienden of echt wat leren.

Idd wat hierboven al gezegd is: Zit je op paardrijden omdat je wilt presteren of omdat je het gezellig wilt hebben?
Het hoeft trouwens niet te betekenen dat het met de meiden op vrijdag niet gezellig kan zijn, het is alleen dat je ze nog niet goed kent. Wie weet zijn ze wel minstens zo gezellig!

Ik heb zelf ook voor zo’n keuze gestaan. Ik zat op Thai-boxen en ik mocht naar een hogere groep omdat ik te fanatiek was. Ik vond het best jammer omdat ik dan niet meer met mijn vriendinnen zou trainen. Uiteindelijk was ik toch naar een hogere groep gegaan en heb het daar erg naar mijn zin gehad en heb veel leuke nieuwe mensen leren kennen.

Maak je geen zorgen over die zus en zie het als een compliment dat je al zo snel naar een hogere groep mag!

Bedankt allemaal! Ik heb inderdaad zo’n lijstje gemaakt maar weet het nog steeds niet :flushed: Ik ben van korfbal afgegaan omdat het te fanatiek werd en de gezelligheid verdween, daar ben ik nu ook bang voor. Ik wil gezelligheid én goed presteren. Mmm…

Ik heb al een lesje meegedaan en het was best zwaar, maar erg leuk. Ik heb nooit echt uitleg gekregen van de figuren dus ik heb er nog weleens moeite mee. Een volte is een rondje trouwens over de helft van de bak en een kleine volte ongeveer een kwart :wink: :sunglasses:

als ik jou was zou ik naar de vrijdag gaan, het is niet leuk als je lang in een les blijft waar je eigenlijk niets meer leert. De meiden die op vrijdag paardrijden leer je vast snel genoeg kennen!

die figuren heb je snel door hoor! Gewoon doen wat de rest doet haha. Als je daar echt onzeker over ent kan je misschien 1 privélesje nemen?

Welke figuren heb je moeite mee? Wellicht kun je ze op internet opzoeken en anders hier vragen. Ik heb zelf 10 jaar dressuur gereden en daarna 7 jaar western, hele omslag, voor mij de beste ook. Lessen op een manege ben ik mee gestopt vanwege de sfeer, die was bagger. Zelf vind ik het veel belangrijker om plezier te hebben met het rijden, ik hoef geen wedstrijden te rijden. Maar dat is natuurlijk persoonlijk
Ik zou idd een lijstje maken, + en -, en kijken wat je uiteindelijk toch net iets meer trekt.
En dat je de vrijdaggroep niet kent komt vanzelf, dat heb je altijd met nieuwe dingen

Ik ga naar vrijdag! Bedankt iedereen!

Het heet niet voor niets een paardrijles, fouten maken mag. :slightly_smiling_face:

Dat je van de vrijdag niemand kent wordt vast geen probleem want die leer je dan snel genoeg kennen. Verder denk ik toch echt dat je je eigen gevoel moet volgen want wij weten niet wat voor jou het beste is.

Gewoon doen!

Zoals ik dit nu lees ben je bang om niet goed genoeg te zijn, en om je vriendin haar zus. Daar heeft zij toch niks mee te maken? Gewoon doen leer je ook nog eens wat!

Ik zit nu met majorette ook in de E`s (dat is best hoog)
Ik bak er ook helemaal niks van, maarja ik vind het leuk en daar gaat het om toch?

Ik zou naar vrijdag gaan, daar leer je waarschijnlijk meer! En je leert ook weer nieuwe mensen kennen daar, misschien zitten er ook wel leuke mensen in die groep.
Het is trouwens ook wel belangrijk om ook op andere paarden dan je lievelingspaard te rijden!

Edit: Oh, ik zie net dat je al de keuze hebt gemaakt! Veel plezier in de nieuwe les!

Topic kan dicht, lijkt me.