Paardenkenners

Okee beetje weird misschien dat ik nouw juist op Girlscene met deze vraag kom maar ik dacht , Er zijn veel meisjes die paardenkennis hebben dus waarom ook niet ?

oke, ik had dus een vraag
mijn pony heeft op zijn buik een soort bobbels, maar het zijn meer vlakken om het zo maar te noemen, het loopt zo > ---------
( heel duidelijk :stuck_out_tongue:)
nu maak ik me daar best wel zorgen over, het begon ongeveer een maand geleden ? iets later denk, en me ouders willen de dierenarts er niet bij halen :S
Weet iemand wat dit is?

misschien kan je het beter op zo’n paardenforum ofzo vragen (als die bestaat)
en anders zou ik het op een manege vragen.
OF! heel eigenwijs zijn en toch de dierenarts laten komen

Mmm misschien op bokt.nl vragen

paard van mijn vriendin heeft dat ook gehad, maar bij haar was het omdat ze te hard hadden geborstelt waardoor het schraal werd en ging opzetten.

Enneh, dat zag er ook wel n beetje zo uit ---- :stuck_out_tongue:

Heb je er mischien een foto van?

www.bokt.nl !!
ik denk niet dat het echt erg is maar je weet nooit… maar op bokt kan iemand er vast meer over vertellen.

Het ligt er een beetje aan. Jeukt die plek ook?
Je kunt het, als het jeukt, wel behandelen met Imaverol. Dit kun je volgens mij kopen bij de dierenarts.

Als die bobbels blijven kun je misschien inderdaad beter contact opnemen met de dierenarts.

Mijn pony heeft ook van die bultjes op de buik, mijn ouders zijn dierenarts en die zeiden dat het vochtblaasjes zijn. Het is dus niet erg. Bij mijn pony is het ook de ene keer erger dan de andere. Die bultjes zijn dus hetzelfde als die zachte bultjes tussen de kogel en de pees. (Die komen vooral voor in de zomer, als er veel gras is.) Het is dus niet erg en als je pony niet raar gaat doen ofzo zou ik er geen dierenarts bij halen. Staat je pony de laatste tijd vaker op de wei ofzo of andere wei of meer hooi/ander hooi? Misschien ligt het daaraan. Ik denk niet dat het echt erg is hoor ^^
Suc6

Ik zou ook kijken hoe de pony reageert als je eraan zit.
Ik zou niet zomaar dat spul bij de dierenarts gaan kopen, als het niet werkt is het zonde van het geld en had je beter gelijk de dierenarts kunnen bellen. Wat gebeurt er trouwens als je aan die bulten zit? Is het echt hard of wat?
xx

Het hoeft niet ernstig te zijn, kijk idd hoe je paard erop reageert als je eraan zit.
Maargoed, om alles helemaal zeker te weten kan je 't beste een dierenarts raadplegen je hoeft 'm er niet bij te halen je kan ook bellen? vaak weten ze via de telefoon wat je bedoelt en kunnen ze je vertellen of het echt iets is waar je je zorgen over moet maken of niet.
Maar waarom willen je ouders er geen arts bij halen, stel nou dat het paard echt iets ernstigs heeft willen ze 't dan nog niet? ja het kost veel geld, maar als je dat er niet voor over hebt begin dan gewoon niet aan zo’n dier want een paard/pony kost nou eenmaal veel.

Idd. Dat laatste is ook waar ;p