Paardendekje wassen

Hai!

Ik heb mijn pony verkocht, en nu krijg ik een nieuwe maar de dekjes zitten helemaal vol met haren enzo. Mijn moeder wil die haren niet in de wasmachine, dus hoe kan ik ze dan het beste schoon krijgen?

haren zijn heel moeilijk van de dekjes af te krijgen. Ik krijg ze er nooit helemaal af. Misschien met de hoge druk erop?

Een kledingroller om de haren ermee af te krijgen, en dan in de wasmachine gooien? o:

Ik heb het net met de kledingroller geprobeerd, van mijn springdekje wou het wel, maar mijn dressuurdekje is een winterdekje, en daar zit het echt helemaal in.

Mijn moeder doet altijd een speciale was met die haren, daarna een spoeling met niks in de wasmachine en het is er weer uit :slightly_smiling_face:

Of naar de stomerij brengen !

Die haren zijn echt moeilijk er af te krijgen, bijmij ook .
Ik doe het soms met een vochtig sponsje hard over gaan ?

met ducktape! Ducktape stukje afscheuren, op de haren plakken en er weer aftrekken!
Zo het hele dekje doen is het er zo af!

Ik ben nu wel nieuwsgierig waarom je je pony het verkocht en een nieuwe koopt eigenlijk.

Ik heb haar verkocht omdat ik er niks meer mee kon, ze heeft spat. Nu is ze naar een vrouw ergens in Friesland, waar ze rust krijgt en er kleine kindjes met haar knuffelen. Daar heeft ze het veel fijner.

heb bij de dobey ( dierenwinkel ) een keer een ding gekocht dan als je erover heen ging nam die de haren er mee af leek op een trekker om je ramen af te doen maar dan voor haren :stuck_out_tongue:

verbaasd je dat dat mensen een paard of pony verkopen en weer een nieuwe kopen? :slightly_smiling_face:
Hier gebeurt dat standaard, alle paarden hier op stal zijn te koop. Gaat er iets weg komt er weer een nieuwe, stop je tijd in en verkoop je weer voor meer.