paarden weetjes die je nog niet wist

Hey,

Voor school moet ik een spreekbeurt doen met als thema ‘‘hobby’s’’ ik rij paard en ik ben er aan verslaafd dus ik ga het over paarden te doen, maar mijn leerkracht wil dat ik en mijn klasgenootjes vooral veel weetjes vertellen bij onze spreekbeurt, hebben jullie speciale of intressante weetjes over paarden?:face_with_raised_eyebrow:? Meld het hier maar !!!

BEDANKT ALVAST ! :grinning:

Hoi,

Wat leuk dat je je spreekbeurt over paarden gaat doen. Ik ben zelf ook gek op paarden. :wink: Ik denk alleen dat het niet zo handig is om deze vraag op het Girlscene forum te stellen. Je zou eens op het paardenforum www.bokt.nl kunnen kijken of gewoon eventjes googlen naar ‘weetjes over paarden’.

Succes!

Paardenvlees wordt gebruikt voor lasagna en de gehaktballen van de ikea! Leuk weetje

Ik weet zelf niets over paarden, maar ik wil je wel helpen!

Op de volgende sites staan een aantal leuke feitjes en weetjes:
http://www.paardenspelletjes.nl/paardenfeitjes.php
http://www.paardenlerenspel.nl/pages.php?tag_id=7&p=52

http://www.pavo.nl/advies/algemeen/wist+je+dat...%3F

ty daar ben ik echt veel mee !!! “hahaha”
:rage:

Bokt.nl inderdaad!
En dan de wiki van bokt zelf :slightly_smiling_face: vind je erg veel

ja, dat van dat paardenvlees weet ik ook wel, het is idd niet prettig en ik zou er over vertellen als 1 van mijn leerkrachten het nog niet allemaal had uitgelegt in de klas (had ik er moeten bijzetten !!!)

~paarden zien de kleur geel niet (dus geen gele paardenbloemen)
~het kleinste soort paard is een falabella, dit is een paardenras, geen pony hoewel ze kleiner zijn dan de bekende shetlandpony’s
~de eleboog van een paard zit bovenaan z’n been
~paarden hebben een ruimte tussen hun tanden en kiezen (daar ligt het bit)
~paarden hebben benen, geen poten omdat het edele dieren
~ Thumbelina is het kleinste PAARD ter wereld een fallabella van 44,5 cm hoog enweegt 27 kg
~radar is het grootste paard 2,10 en is een shire

HAHAHAH :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het sociale leven van een wilde pony bestaat voor een belangrijk deel uit het wederzijdse verzorgen van de vacht. Dat wordt ook wel ‘manenkrauwen’ genoemd. De pony’s staan daarbij kop aan kont en poetsen als het ware met hun tanden de vacht van de ander. Zo worden ook plekjes verzorgd waar je als pony zelf moeilijk bij kan.

Door je pony te poetsen, houd je hem niet alleen schoon, maar stimuleer je ook de bloedsomloop. De huid gaat daardoor beter functioneren en dus ook de haargroei. Goed poetsen is dus gezond. Daarnaast is het leuk want je bouwt een band op met je pony!

Ankie van grunsven lijkt op een paard.

AHAH

nog leuke weetjes :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

?

? ?

Wat is het verschil tussen drugs en paard?
Drugs kan je kiezen of je het neemt maar paard eet je gewoon zonder het te weten
:wink:

Doe een hoofdstuk over Sarah Jessica Parker

Het is niet eens grappig en het slaat ook nergens op…?

Gebruik gewoon google en zoek het een en ander op. Haal wat boeken uit de bibliotheek, etc.