Paard kopen

Hoi meiden,

Ik wil echt super super superrrr graag een paard kopen. In mijn buurt heb je een manage waar je hem kan stallen en ik wil eigenlijk altijd al een eigen paard. Waar kan je het beste een paard kopen want bijv. marktplaats en dat soort shit vertrouw ik niet!

Wat een top idee.

Ik moet spontaan weer denken aan een topic van een ander meisje wat een paard wilde kopen. En dan ging ze ook wel even een weiland kopen.

Maar eh… Ja ik denk dat je dat eht beste bij een manege kan vragen.
Heb je over de kosten nagedacht? Plus hoe veel tijd je in een paard moet steken?
Het is niet zomaar even een hebbedingetje waar je aandacht aan kan geven zolang jij daar zin in hebt.

Geld is geen probleem heb een vast inkomen. Ik vind het leuk om voor een paard te zorgen en ik ‘koop’ niet even een weiland er is een manage waar je gewoon je paard kunt brengen en daar zorgen ze ervoor je betaald gwn per maand een bedrag en komt daar om hem te verzorgen en erop te rijden wanneer je tijd hebt en kan. Ik werk fulltime en zou het super relax vinden om na werk lekker met een paard bezig te zijn (verzorgen en rijden).

En na het kopen van een paard ben je niet meteen uit de kosten, want artsen, voeding etc. moet ook betaald worden.

Ik weet niet of je gelijk aan een paard moet beginnen als je niet eens weet waar je een paard kan kopen… Dan zou ik me er eerst maar meer in verdiepen, met mensen van de manege praten die zelf een eigen paard hebben is een goede, kan je gelijk vragen waar ze hun paard vandaan hebben.

Ja maar die manege zal vast niet voor jou voor je paard zorgen toch?
Het is jaren lang elke dag he. Plus je hebt nu een vast inkomken, maar heb je die over pak hem beet vijf jaar nog steeds?

En dat van dat weiland was ook niet op jou gericht. Dat was omdat het me even heel erg aan dat andere topic liet denken.

Je kunt bij maneges toch ook vaak een paard ‘‘adopteren’’?
Dat jij voor hem/haar zorgt.
Lijkt me een betere optie als het je eerste paard is.

Mijn zusje heeft ook sinds een aantal jaar haar eigen paard, via marktplaats gekocht. Ze is toen meerdere keren bij verkopers wezen kijken, en als je genoeg verstand hebt van paarden dan kun je zelf wel zien of je een gezond paard koopt. Desnoods neem je iemand mee die er verstand van heeft.

Ik zou het gewoon via Marktplaats doen, je gaat toch een aantal keer kijken voordat je het koopt.

Ik heb zelf vier paarden waarvan 2 op marktplaats gekocht en de andere 2 bij iemand die ik al kende. Je moet inderdaad natuurlijk goed weten wanneer een paard gezond is, maar 100% zeker kun je dat niet weten tenzij je er een dierenarts bij laat komen. Verder raad ik je gewoon aan om te zeggen dat je er een paar keer op wil rijden etc. Zo kun je ook een beetje kijken of er eigenlijk wel een soort klik is. Bovendien leer je veel over het paard en als je er niet op mag rijden van de verkoper, zou ik het bij voorbaat al niet doen, want dat is toch eigenlijk wel verdacht. Als je verder vragen hebt oid, mag je me een bericht sturen :slightly_smiling_face:

Ik zou niet zomaar meteen een paard kopen. Er komt veel meer bij kijken en er gaat veel meer tijd in zitten dan je waarschijnlijk denkt. Ik zou eerst misschien ergens een verzorgpaardje zoeken, dat is veel goedkoper en dan krijg je een beetje een idee hoeveel werk er in zo’n paard gaat zitten.

Een eigen paard is namelijk een hele verantwoordelijkheid en een paard neem je niet zo maar, daar moet je wel eerst even goed over na denken. Straks heb je spijt dat je er een hebt gekocht omdat je elke avond, na je werk. nog naar je paard moet omdat ie ook even uit zijn stal moet.

Daar dacht ik ook aan hahaha

Ik heb trouwens geen idee waar je een paard kan kopen, my litte pony?

Een paard hebben naast een fulltime baan lijkt me behoorlijk pittig… Ik kan me voorstellen dat je na je werk helemaal geen zin meer hebt om nog uren met een paard bezig te zijn. Een paard kost ontzettend veel tijd en als je pas 's avonds daar naartoe kan, kun je het paard misschien niet de tijd geven die het verdient.
Overigens kan een paard kopen via marktplaats niet veel kwaad, mits je weet waar je op moet letten (denk aan bijvoorbeeld de gezondheid) of anders iemand met verstand van paarden meeneemt.

je kan een paard ook leasen. kan je navragen bij maneges.

Hoeveel ervaring heb je überhaupt met paarden en het verzorgen?

Heb je al eens een verzorgpaard gehad? Zo niet zou ik daar mee beginnen. Een eigen paard is veel werk, en kost veel geld.
Je betaalt stalling, dit is vaak inclusief mesten en voer (niet altijd). Hier komen dan nog kosten bij voor ontwormen, dierenarts indien nodig, hoefsmid, etc.
Verder ben je zowat al je vrije tijd eraan kwijt. Een paard heeft beweging en aandacht nodig, dus dat is minimaal 5-6 dagen per week langsgaan. Als je ziek bent of op vakantie gaat moet je dus iets regelen, of een verzorger erbij zoeken.
Als je echt een paard gaat kopen hoop ik dat je heel goed over alleshebt nagedacht

Ik ga inderdaad maar eens kijken voor een verzorgpaard!

Leuk een eigen paard kopen, als je genoeg geld heb en rekening houd met bijkomende kosten. Ik denk toch dat je het beste via marktplaats een paard kunt zoeken. Dit is wel te vertrouwen, heb mijn paarden zelf ook via marktplaats gekocht. Ik zal wel al ga je bij het paard kijken er even op rijden enzo, en duidelijke afspraken maken met de verkoper