Paar Vragen!

Ik ben er op mijn achttiende ook niet klaar voor om zwanger te worden hoor. En maakt het uit of je tienermoeder bent of niet? Zo’n groot verschil is er niet tussen moeder worden op je 17e en op je 18e.
Ik zou zeggen: ben je klaar om verantwoord seks te hebben en weet je hoe je goed beschermd bent; dan kun je seks hebben.

1. Ik vind het te jong. Ik was toen nog echt totaal niet met dat soort dingen bezig.
  2. Mijn moeder had ze gekocht, hahaha. Ik heb een hele open relatie met haar (: Vind het zelf toch altijd een beetje eng. En ik ben sws aan de pil gegaan destijds.

pff dit lijkt net etiquette les voor seks ofzo.

Precies dit dus. Wacht maar gewoon.

1. Als jij het te jong vindt, moet je het vooral niet zelf ook gaan doen om maar mee te kunnen praten. Vraag gewoon of ze het daar over willen hebben als jij er niet bij bent en als jij er wel bij bent dat jullie praten over dingen waar je wel over mee kan praten.

2. Ik vind het netjes als een jongen zelf condooms heeft, maar heb ze zelf ook, omdat ik gewoon goed voorbereid wil zijn en daar niet in afhankelijk wil zijn van de jongen. Er zijn namelijk jongens die het als smoes gebruiken dat ze geen condooms hebben om zo zonder condoom te kunnen vrijen. Niet intrappen!

@acgirlscene mijn moeder heeft ze laatst ook voor me gekocht haha! Zegt ze: kom we gaan even naar Etos. Ik: wat heb je nodig? Mam: dat weet je best. Ik: eh nee. loopt ze regelrecht naar het condoomvak en vraagt: “welk type heb je ook alweer nodig?” Op dat moment schaamde ik me even haha! En dan ben ik toch al 22… Maar ze wist dat ik krap bij kas zat en wilde dat ik ze toch had hehe

Wat een lekker genuaneerde reactie. Dus je kunt pas seks hebben als je klaar bent om zwanger te worden? Dat zou betekenen dat als iedereen zich aan die regel houd dat de het grootste gedeelte van de vrouwen in Nederland pas op hun 25 seks hebben.

Tienermoeder red ik niet meer, maar dat betekend niet dat ik nu klaar ben om een kind te krijgen. Gelukkig heb je daar dan weer middelen voor om te voorkomen.

Aan Topicstarter: doe alleen wat jij wil en niet omdat je mee wil praten. Bovendien kun je ook meepraten door te vragen hoe het is, of bijvoorbeeld te vertellen hoe jij dat dan voor je ziet. Op die manier praat je mee maar hoef jezelf nog niet te ontmaagden.

Condooms vind ik de verantwoordelijkheid van beiden

mijn moeder heeft er een keer 100 besteld voor me zonder dat ik er wat van af wist X’DD wist niet hoe ik moest reageren toen ik die doos opende :’)

1. jullie hebben pas een maand. En ik vind het ook best jong.
  2. het moet van de beide kanten komen.

1, ik vind dat wel vrij jong, bij jouw vriendin die al een jaar met een jongen heeft vind ik het wel kunnen (ervan uitgaand dat ze er allebei gewoon klaar voor waren), maar dat die andere vriendin na een maandje op die leeftijd al seks heeft met haar vriend… tja weetje ik weet niet hoe zij zich voelen en hoe zij erover denken dus ik zal er niet over oordelen, maar ik vind het wel erg snel…
wat je vooral niet moet doen is je erin mee laten slepen en nu ook seks hebben omdat je erover mee wilt praten. Dat komt vanzelf, je bent nog hartstikke jong dus waarom zou het allemaal nu meteen moeten?

2, persoonlijk vind dat het niet perse door ofwel de jongen ofwel het meisje moet worden geregeld. vind het zelf wel zo netjes als een jongen een condoom op zak heeft (nougoed hoeft niet altijd natuurlijk, maar als zoiets eraan zit te komen), maar je kan natuurlijk niet verwachten dat hij op ieder moment op zoiets voorbereid is. vind dat je zelf ook gewoon een pakje condooms kan gaan halen, dan ben je ook niet afhankelijk van het feit of hij wel of geen condooms heeft…

1. Ik vind dat enorm jong ja, ook 14, wat je vriendinnen zijn. En het is erg logisch dat je er over mee wilt praten, ik had dat zelf ook toen ik 14/15 was met wat vriendinnen, ik werd op mijn 16e ontmaagd,had met die jongen daarna 3,5 jaar relatie… Maar ik had, ondanks dat ik er ook over mee wilde praten, echt niet eerder ontmaagd willen worden om die reden

2. Ik vind eigenlijk dat een jongen dat best kan doen, maar het lijkt me ook als meisje zijnde best verstandig wat voor de zekerheid te hebben.

1# 14 is wel wat jong, ik heb mijzelf altijd voorgenomen pas na mijn 17dee zullke dingen uittespoken maar das mislukt omdat ik zo erg van hem hield, Sex is niet zomaar iets en ook al ben je daar onervaren mee kan je heus nog wel lekker meepraten :grin:
2# Vroeger was het zo de jongen koopt de condooms en ik vind nogsteeds dat dat een slim idee is wantja jij kan zijn maat niet raden naturlijk :blush: ik doe het onveilig maar zit wel aande pill dus weet er niet veel over :grin: