Paar Vragen!

De titel zegt het al… maar eerst;
ik wil hier gewoon eerlijk antwoorden krijgen, wan het maakt niet uit wat mijn leeftijd is, iedereen heeft wel iets wat 'ie wilt vragen! Dus bespaar mij alsjeblieft dat commentaar over dat ik nog een kind ben, want dat ben ik misschien wel, daar vraag ik gewoon niet echt om. Ik heb wel eens gehad dat mensen mij door mijn leeftijd mijn vragen niet willen beantwoorden…

Mijn vriendinnen en ik zijn heel close. Een van mijn vriendinnen heeft al bijna een half jaar met haar vriendje. Ik ben 13, zij is (T)14, en haar vriendje is (P)15. Mijn andere vriendin is (-A-)14 en haar vriendje(K) ook. Zij hebben bijna een maand. Mijn vriendje is ook 13. En wij hebben bijna ook een maand.
Nou zijn mijn vragen;

1. Mijn vriendin T, en haar vriendje P, hebben al seks met elkaar gehad. Laatst is mijn vriendin A, door haar vriendje ook ontmaagd. Ik vind het best irritant, want ik wil ook over zulke dingen meepraten. Ik vind ook dat ze te jong zijn. Ik weet dat het dom is dat ik dit vraag, maar hoe denken jullie erover? Is het begrijpend dat ik er zo over denk of juist niet??

2. Beetje rare vraag, maar moet het meisje of de jongen condooms kopen? Ik heb gehoord van A dat de jongen dat moet doen. Net zoals iemand vragen, dat hoort de jonen ook te doen, maar tegewoordig doen de meisjes het ook…

Antwoorden please… alvast bedankt!!

1. Ik vind het te jong.
  2. Beide.
  1. Ik vind dat ze te jong zijn, dus ik vind het heel begrijpelijk dat jij ook denkt dat ze nog te jong zijn
  2. Kan je best even overleggen met je vriend? Of ga ze samen halen? Of als jij de pil neemt kan je vragen of je vriend condooms koopt.

Hopelijk heb je er wat aan :slightly_smiling_face:

1. Het is voor ieder persoon anders de een is er klaar voor op 14 (wat ik zelf ook erg jong vind) en de ander pas op 18. Dat je erover mee wilt praten snap ik wel, je kunt alleen de verhalen aanhoren. Maar laat je daardoor niet in meeslepen om ook seks te gaan hebben om alleen maar te kunnen meepraten.

2. Mijn vriend koopt de condooms bij ons altijd, maar het meisje kan beter ook maar een paar condooms hebben voor het geval dat de jongen niks bij zich heeft.

1. Ik vind dat te jong. Wacht gewoon nog een paar jaar totdat je er écht klaar voor bent.
  2. In een relatie maakt het niet uit wie dat doet
  1. Ik vind het persoonlijk te jong. Van wachten heeft nog nooit iemand echt spijt gehad, van het wel doen wel. Dus wacht nog even. Je moet het echt niet gaan doen omdat je dan toevallig mee kan praten.

2. Als je echt aan seks toe was, was je wel volwassen genoeg om te begrijpen dat condooms kopen helemaal niet eng is. Daarmee bedoel ik dat het helemaal niet uitmaakt wie ze koopt. Maar het is altijd wel handig he.

1. zelf vind ik het te jong, maar het in hun keuze. ik snap wel dat je dat ook vind. maar je moet t zelf niet gaan doen om dat je dan mee kan praten. zoals justxDreaming al zei, van wachten heeft nog nooit iemand echt spijt gehad, van het doen wel.

2. Ik ben zelf best ouderwets in dat soort dingen, dus ik vind dat de jongen daarvoor moet zorgen. in principe. maar wees verstandig en heb er zelf ook een bij je. het is zuur om in the heat of the moment te moeten stoppen omdat hij het condoom is vergeten en jij vindt dat hij die moet hebben.

vriendin T heeft bijna een half jaar met haar vriendje, maar dan nog vind ik het jong.

Okee ik ben ook 15 en heb seks gehad met mijn ex vriend waar ik een half jaar mee gehad heb, maar daar heb ik nu eerlijk gezegd spijt van, dat het zo snel gegaan is…

Ga vooral geen seks hebben omdat je vriendinnen het doen, sowieso kan dat ook allemaal stoer gepraat zijn, zeker van je tweede vriendin lijkt het me onlogisch, ze heeft net een maand met haar vriendje…

13 is in elk geval écht te jong, ik zou nieteens weten of het zou kunnen :stuck_out_tongue: ik weet niet hoe ver ontwikkeld jouw vriendje is, maar voor het zelfde geld zit hij nog niet eens in de puberteit xp

okee dat was een soort van antwoord op vraag 1

2: Dat kunnen beide doen, maar ik heb zoiets van, als het meisje de pil neemt, kan de jongen ook wel condooms halen… maar in principe maakt dit niks uit

1. Ik vind het te jong, dat mag jij ook vinden… maar ze moeten ze het zelf weten. En jij moet je nu niet opeens ook laten ontmaagden alleen omdat je ‘mee wilt kunnen praten’

2. Ik denk niet dat er een echte regel is wie van de twee dat moet doen. Maar doe het in ieder geval wel met condoom, dat is erg belangrijk!

1. Ik vind het te jong. Ik snap dat je mee wilt praten maar laat dit geen reden zijn om je te laten ontmaagden! Gewoon wachten tot jij er klaar voor bent :slightly_smiling_face:
  2. Er is geen uitgesproken regel hierover, dat moet je met je vriendje afspreken denk ik?
  1. Ik vind dat aan seks geen leeftijd zit als je er maar klaar voor bent. ( was zelf 14 ben nu nog met dezelfde jongen samen dus heb geen spijt)
  2. Kan beide of samen?
  1. ik vind het echt logisch dat jij er nu ook zo over denkt, ik snap dat je er ook over wil praten. je voelt je natuurlijk buitengesloten als je vriendinnen nu over sex praten. maar ik vind het ook echt veelste jong. zij doen het om erbij te horen, later krijgen ze er spijt van. dus wees verstandig en bewaar het voor een speciale jongen waar je eerst een tijdje mee hebt. ik vind het hoerig van die ene vriendin die net een maand heeft, en ik vind een half jaar ook zeker erg snel voor die leeftijd.
    wacht er gewoon mee tot je er echt klaar voor bent, doe het niet om mee te kunnen praten. als je nou een flinke tijd met hem hebt is het ander verhaal he, denk dan aan een jaar ofzo. want je bent jong.

2 dat moet je maar afspreken samen.

1. Ik vind jou er ook te jong voor. En dat vriendin A. al na een maand seks heeft maar haar vriend vind ik eerlijk gezegd een beetje sletterig.
  2. Maakt niet uit. Mijn vriend koop ze altijd, maar ik vind het niet raar als meiden ze kopen.
  1. Ik snap eigenlijk wel dat je het irritant vindt dat je niet mee kan praten. Maar asjeblieeeeeft wacht gewoon tot je er klaar voor bent. Als dat nu is (en voor hem natuurlijk ook), maakt me dat niet uit (hoewel ik dertien best jong vindt, ik was achtien).

2. Ik vind dat ieder zelf voor een eigen ‘voorraad’ moet zorgen. Zo kun je niet zonder komen te zitten.

1. veeel te jong en ga niet zoiets doen omdat je mee wilt praten!
  2. Wij kopen ze beiden, omstebeurt. Dus nee, jongens hoeven dat helemaal niet te doen? Betekent dat de jongen die zooi ook steeds moet gaan betalen en dat is dúur.

[i]1. Je moet het sowieso niet met iemand doen zodat je dan ook daarover mee kunt praten, je hebt seks als je er klaar voor bent. Je zegt zelf dat hun te jong zijn en dat vind ik ook, maar dan is er toch des te meer reden om het zelf niet te doen?

1. Heel slecht, maar wij gebruiken die niet meer. Maar ik vind dat je dat gewoon moet afwisselen, het is niet dat altijd de jongen condooms moet kopen of andersom. En het hoeft niet zo te zijn dat de jongen verkering moet vragen (ook al vind ik van wel XD).[/i]
  1. Ik vind dat je het kan doen als je zeker weet dat je er klaar voor bent. De ene is dat op zijn/haar veertiende, de ander pas veel later. Dus ik vind niet dat het te jong is, maar het lijkt er wel op dat die vriendinnen het doen om stoer te doen, maar dat ligt misschien gewoon aan mij.

2. Dat moet je samen overleggen. Ik vind het helemaal niet raar als een meisje ze koopt hoor.

Hopelijk heb je hier iets aan. (:

1. ik vind het ook wat jong, maarja…
  2. allebei :stuck_out_tongue:
  1. Te jong? en te dom?
    2)Ik vind dat een meisje én een jongen altijd condooms op zak moeten hebben.

1 tip:
Ben je klaar voor een kind in je buik te krijgen enben je klar voor een pijnlijke abortus,dan kn je lekker gaan neuken. Zo niet moet je wachten tot je 18 bent fzo,want dan ben je geen tienermoeder mocht je zwanger raken.