Paar vraagjes over geluk

ik moet voor een project zo veel mogelijk mensen dit lijstje in laten vullen:

1. Wat houdt geluk voor jou in?
  2. Waar word jij gelukkig van?
  3. Denk je dat geluk aan je opvoeding ligt?
  4. Waar irriteer je je aan
  5. Heb je nog tips om te zorgen dat mensen zich minder snel irriteren?
    Je goed voelen en tevreden zijn met alles wat je om je heen hebt.
    Verliefd zijn, lekker eten en gezelligheid.
  2. Denk je dat geluk aan je opvoeding ligt?
    Jazeker!
  3. Waar irriteer je je aan?
    Mensen die nooit het positieve van het leven kunnen in zien. En nooit tevreden zijn en om alles zeuren.
  4. Heb je nog tips om te zorgen dat mensen zich minder snel irriteren?
    Bij jezelf nagaan hoe goed je het eigenlijk hebt. En de goede dingen in het leven zwaarder mee laten tellen dan de slechte. Nobody’s perfect.

Amen.

Lachen, niet te veel piekeren maar alles gewoon over je heen laten komen en zomaar, opeens een gelukkig gevoel krijgen omdat de wereld zo mooi is.
Kleine dingen: een gelukkig gezin, lieve en aardige (oude) mensen, kleine kinderen die spelen, de bomen die groen zijn, bloemen die je overal ziet, etc. Het klinkt misschien soft, maar het is wel zo.
Goede vraag (en ik ben bang dat deze vraag ongetwijfeld een discussie gaat aanwakkeren hier op girlscene). Ik denk wel dat je met een goede opvoeding -misschien ongemerkt- gelukkiger zou kunnen zijn, maar dat ligt helemaal aan de persoon zelf en wat men verstaat onder ‘goede opvoeding’. Als je fatsoen mee hebt gekregen en bijv. goed hebt geleerd dat je niet mag liegen, stelen etc. en dat ook niet doet, dan denk ik dat je je beter voelt. Maar ook dat kan aan de persoon zelf liggen.
4. Waar irriteer je je aan?
Aan mensen die geen respect voor anderen hebben. Rondhangjongeren die ouderen gaan uitschelden en het dan stoer en grappig vinden. Of gewoon zomaar mensen uitschelden. Dat snap ik gewoon niet.
Ik denk altijd: gelukkig ben ik zo niet.

aah dankjullie wel :slightly_smiling_face: Hier heb ik echt heel veel aan

geen dank ^^

Gelukkig zijn, geen zorgen hebben, lachen vanuit jezelf
    Van kleine dingen als een warme zomerdag, of bloemen. Ook van leuke dingen vinden bij het winkelen en gezelligheid met vrienden of famillie.
    Opvoeding is wel heel belangrijk, want als je ouders geen aandacht aan je besteden of je mishandelen word je er niet gelukkig van. En als ze je een beetje vanuit een negatief perspectief hebben laten leren kijken, heeft dat ook te maken met je geluk.
    Mensen, die om alles zeuren, vooral als ze om niks zeuren is het irritant.
    Negeren

Jaaaa dit klopt precies voor mij!

Vrienden en familie om je heen, die je steunen en waarmee je kan lachen.
    Verliefd zijn en gewoon het gevoel dat je veilig bent en mensen om je heen hebt die om je geven.
    Nee, want geluk kan je zelf creëen, Ik bedoel je kan jezelf gelukkig maken met de dingen die je zelf wilt of wilt doen.
    Aan bepaalde mensen.
    Kalm blijven en het irritante negeren of weglopen… Ruzie veroorzaken is geen oplossing :slightly_smiling_face:

Tevreden zijn met je leven, genieten van de hoogtepunten en sterker worden door de dieptepunten.
Mm moeilijk.
Nee.
Mensen die ‘irriteren’ gebruiken ipv ‘ergeren’. Nee grapje. :stuck_out_tongue: Ik erger me aan misselijkheid en arrogante mensen.
Bemoei je gewoon lekker met jezelf en laat de rest maar praten.

dat is moeilijk! Ik denk het gevoel dat mensen van je houden, en dat jij ook van mensen houd. Dat gevoel is de basis van alles, want als je niet geliefd bent, kan je volgens mij nooit gelukkig zijn… Ook genieten van de kleine dingen en alles positief bekijken houdt voor mij geluk in.
    van goed weer, van vrienden, van een goede sfeer, van uitgaan,…
    toch voor een deel wel. Als je ouders steeds bot tegen je doen en steeds zitten te pruilen, is de kans groot dat jij dit ook gaat overnemen.
  4. Waar irriteer je je aan?
    aan mensen die enorm traag zijn van begrip, doen alsof ze dronken zijn of mensen die steeds in discussie willen gaan voor de kleinste, stomste dingen. En aan slecht weer natuurlijk. Ohja, ook nog aan mensen die erg ondankbaar zijn en je alleen gebruiken.
    tel, voor je wil uitbarsten, tot tien in je hoofd en ga bij elke tel na of die irriterende dingen het wel waard zijn.

Je goed voelen
Van verliefdheid, tevredenheid
Nee, geluk maak je toch zelf?
Aan mensen die alleen de grijstinten van het leven zien…
Er zit toch ook wat positiefs aan?
Langs je heen gaan?