Paar vraagjes over de pil

Heeee,

Ik al 2 jaar ongeveer ongesteld maar het blijft onregelmatig, het duurt soms wel 4 a 5 maanden voordat ik het weer ben, of ik ben het een dag en dan weer niet, echt heel vervelend.
Mijn moeder en ik hebben daarom maar besloten dat ik aan de pil ga & we gaan dan ook eventjes naar de huisarts voor advies welke pil enzo en misschien onderzoeken waarom het zo onregelmatig is? Wat zou de huisarts dan doen? (Weten jullie dat? Want ik wil echt gewoon niet dat ie daar van onderen alles gaat zitten bekijken ofzo, dat zal wel niet toch?).

Verder wou ik nog graag weten wat bijwerkingen (kunnen) zijn voor wanneer je aan de pil gaat.

Liefs!
Alvast bedankt:)

Ik denk dat je huisarts geen onderzoeken gaat doen hoor. Hij/zij zal je een pil voorschrijven (waarschijnlijk de ‘standaard’) en dan is het maar afwachten hoe je lichaam daarop gaat reageren. Waarschijnlijk wordt je menstruatie dan wel regelmatig.

Gelukkig maar:) haha want dat hoeft voor mij niet. Ja dat is ook de bedoeling dat het regelmatig wordt:)

Waarschijnlijk krijg je de standaard pil (goedkope versie van microgynon 30), daar kun je misschien bijwerkingen van krijgen zoals, hoofdpijn, depressieve gevoelens en moeheid etc. Als deze bijwerkingen inderdaad komen dan krijg je denk de originele microgynon.
En ze gaan niks bekijken hoor van onderen maak je maar geen zorgen.

Als je de volgende keer vragen hebt over de pil; er is een pil topic in seks enzo.

Okee zal ik aan denken de volgende keer, bedankt voor je antwoord:) Maar wat mijn moeder ook zei, is dat je bijvoorbeeld minder (of juist meer) acne kan krijgen, of grotere borsten is dat waar?

Een lichamelijk onderzoek is hoogstwaarschijnlijk niet nodig als je alleen komt voor de pil. De bijwerkingen verschillen per persoon. De een komt wat aan, de ander niet. De een krijgt stemmingswisselingen, de ander weer niet. De enige manier om er achter te komen of jij ergens last van krijgt, is door de pil gewoon te gaan slikken.

Verder is hier een algemeen topic voor in het board Seks & zo.