paar tanden geler dan de anderen

Hee meiden,

Sinds mijn beugel eruit is zijn een paar tanden van mn gebit een stuk geler dan de andere. Van een afstand en op foto’s zie je het niet zo goed, maar van dichtbij niet. Hebben jullie enig idee hoe ik die tanden iets witter kan maken, ik kan mn tanden nog niet bleken want ik ben nog geen 18. Ik gebruik momenteel de oral b white glamour tandpasta, maar ik heb niet het idee dat het heel erg helpt…
Hebben jullie nog tips?

liefs

Goed poetsen. Weinig vergelende producten drinken en eten zoals koffie/thee etc.

Weinig tandpasta’s hebben een echt witmakend effect. Vaak is het effect optisch, dwz dat ze bv. zorgen dat het tandvlees roder wordt zodat je tander bleker lijken. Of het is zo’n effect dat je na de eerste keer bleker lijkt maar daarna niet meer.

Je kan je tanden eens met bicarbonaat poetsen, dat heeft een zuiverende werking en kan ook zorgen dat gele vlekjes vervagen. Van citroen heb ik ook eens gehoord, maar bij mij hielp dat niet.

Is ook beter van niet. Je hele glazuurlaag verpest je daarmee.

Klopt ja want het is een zuur. Maar je tanden kunnen daar normaal wel wat tegen. Tenzij je een citroenschijf 3 uur lang tegen je tanden houd, maar daar zie ik het nut niet van in.

Ik zou je tanden gewoon goed verzorgen en poetsen (min. 2x per dag, met mondwater) en idd dranken/eten vermijden die je tanden geel kunnen kleuren (bv koffie zoals gezegd). Sommige mensen hebben gewoon gele tanden van hun eigen, daar valt ook weinig aan te doen, behalve bleken…

Ik weet niet wat je onder bleken verstaat, want je hoeft er niet voor naar de tandarts, maar je kunt ook een whiting pen ofzo kopen die zijn rond de 30 euro. Dan Kun je het gewoon thuis zelf doen en worden ze langzaam witter.
Verder kun je op foto’s je tanden altijd bewerken, moet je alleen niet alles spierwit doen want dat valt op haha, maar die tanden een paar tintjes lichter maken kan best

Ik heb whiteningspul van Philips gebruikt en nu zijn m’n tanden aanzienlijk witter. Ik zou alleszins niet te werk gaan met huishoudelijke middeltjes, want dan ga je je glazuur kapot maken.

^ Wat voor whitening spul? En is dat een beetje betaalbaar? :stuck_out_tongue:

Ontopic: heb ik ook last van, met name mn hoektanden. Vooral goed poetsen idd, stoppen met roken waar ik mee bezig ben in mijn geval, niet te veel koffie/zwarte thee en rode wijn… :slightly_smiling_face:

Ik heb ook sommige tanden geler dan de andere…maar ik heb nog een beugel(plaatjesbeugel) ik vind het vrij irritant! Tegen mij hebben ze gezegd dat De elektrische tandenborstel van Philips, de Sonicare je tanden binnen een paar weken witter maakt…ik heb die tandenborstel dus maar gekocht maar het werkt net echt…een heel klein beetje weg maar ik gebruik hem al bijna een jaar dus…

Ik heb een site gevonden waar ook tips op staan om je tanden witter te krijgen!
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/99477-10-tips-voor-witte-tanden-op-natuurlijke-wijze.html

succes ermee x

whitetandpasta :sex:

Je tanden hebben een natuurlijke grens van hoe wit kunnen worden door middel van goede verzorging (ofwel door tandenpoetsen, flossen, genoeg vitaminen & mineralen en bijv. geen koffie, zwarte thee of sigaretten). Bij sommigen is dat wit en bij anderen wat meer geel. Daarnaast is het normaal dat niet iedere tand even wit is. Zo zijn je hoektanden van nature altijd iets minder wit.

Als je over die grens heen wilt, moet je al iets anders gaan gebruiken. Bleken raad ik niet aan, aangezien je daar altijd de gezondheid van je tanden en mond mee aantast. Maar mocht je echt per se wittere tanden willen, dan zou ik het nog altijd professioneel laten doen i.p.v. zelf gaan knoeien met DIY-pakketjes, zuren of baking soda shit.

Als je beugel er pas kort uit is, zou ik het eerst wat tijd geven voordat je ook maar iets anders gaat doen dan de gewone verzorging.