Haaii,
ik ben dus al best lang op een jongen verliefd (2jaar ong.) en hij ook op mij en het is een hele tijd erg goed tussen ons gegaan, maar de laatste paar maanden werd het wat minder. ik wist niet goed wat ik wilde en hij wou het graag duidelijker hebben en ik kon de heletijd niet goed op hem antwoorden, omdat ik niet goed over gevoelens kan praten als ik me niet goed voel. dus ook niet over de twijfels die ik soms nog had. en dat zorgde voor veel ruzies enzo. er is veel gebeurt toen ik klein was en ik ben mezelf gaan snijden, ik zag het als een soort uitweg voor de ruzies en de problemen van vroeger :$. nou zei hij laatst dat hij sinds dat ik dat deed minder voor me is gaan voelen en daar baal ik zó van! daardoor ga ik me nog slechter voelen en krijg ik weer neigingen om te gaan snijden. in een ruzie begon hij er ook allemaal over te spotten en toen heb ik gezegd: jij weet gewoon niet hoe het is om zoveel gezien en gehoort te hebben dat je er gewoon helemaal gek van word. het liefst zou ik hem alles vertellen, zodat hij ook meerdere dingen begrijpt in mijn leven maar ik kan het niet… niemand weet die dingen behalve mijn familie. ik kan er gewoon niet over praten. en dan heb ik ook nog vrienden die helemaal anti hem zijn dus dat maakt me ook niet veel zekerder van hem. ik wil hem niet kwijt, ik hou te veel van hem. ik weet echt niet wat ik nu allemaal moet doen. ik word gek van de ruzies, mijn vrienden en mezelf. wat moet ik doen? vergeten of hem heel het verhaal vertellen in de hoop dat hij me weer wil?
Je moet er sowieso met iemand over praten, als je hem vertrouwt… Waarom niet met hem? Schrijf hem een brief/mail bijvoorbeeld. Verwacht dan niet dat hij je meteen weer wil door die mail, dat is een kwestie van afwachten en moet hij zelf bedenken. Maar hou je verhaal wel een beetje positief, zodat hij in ieder geval weet dat er wel hoop is voor de toekomst Succes!
ik zou het hem toch wel vertellen. Vertrouwen is heel belangrijk in een relatie. Maar ik weet natuurlijk niet wat je meegemaakt heb.
Het klinkt alsof je hem wel echt leuk vind, vergeten is dan geen optie vrees ik…heel veel sterkte nog !
schrijf eerst de negatieve dingen die je gehoord/meegemaakt hebt op een papiertje.
daarna ga je kijken wat je echt voor jezelf wilt houden, en wat je hem nog wel toevertrouwd. en dan schrijf je een mooie mail/brief met dat je het niet zo bedoelde en nog verder met hem wilt, maar dat je met wat dingen zit en dan leg je een paar dingen uit, en dan moet hij het wel begrijpen neem ik aan!
Ik denk dat je is een goed gesprek aan moet gaan met die jongen.
Probeer je gevoel te omschrijven in een brief, of iets anders zodat hij snapt wat jij bedoeld.
Je moet zulke dingen alleen vertellen als je het echt zeker weten wil… niet omdat je denkt dat de enige manier is om je relatie te vertellen
Als je het erg spannend vind kun je hem vertellen dat je bereid bent het verhaal te vertellen maar dat je het erg moeilijk vind omdat het gevoelig ligt en dat je dus alles in kleine stapjes zal vertellen… daar heeft hij vast begrip voor!
Mm, klinkt wel een beetje herkenbaar. Ik snap dat het heel erg lastig is voor je, maar zoals iedereen al hierboven zegt; vetrouwen is heel erg belangrijk. Maar ook heel moeilijk om die stap te zetten.
Wat je misschien op weg kan helpen (tenminste, dat helpt mij) om een brief te schrijven. Dat kan zo lang en kort als je wilt.
Als je daar dan alles in hebt verteld (of deels) kan je dat aan hem geven. Zo weet hij van jouw dingen af, en kan hij er rekening mee houden en je helpen/troosten/steunen.
Misschien is het vanaf dan voor jou makkelijk om ook te praten. Omdat de beginstapjes gezet zijn en hij al van dingen af weet.