P90X cardio + 30 day shred

Hey. Ik heb een vraagje. Is het slim om bij de 30 day shred ook p90x cardio te doen? Van allebei de workouts ga je ontzettend zweten en ik ben echt opzoek naar iets waarbij je zweet, uithoudingsvermogen creëert, sterke en zichtbare spieren krijgt, vet verbrand en je conditie mee opbouwt. Is het dan slim om het allebei te doen?

Up!

:") Zou je niet beter 1 van de 2 kiezen? P90x duurt al 'n uur he.

Cardio van p90x duurt volgens mij 45 minuten, waarvan 15 minuten stretchen zijn (geen warming up of cooling down maar gewoon voor lenigheid) en dat zou ik dan eventueel kunnen overslaan want mijn doel is niet lenig worden. Dus dan zou ik een half uur met 30 day shred en een half uur met p90x bezig zijn… Toch?

Leg eens uit wat het allemaal is :wink: ik wil best meedoen! maar ik denk dat allebei niet goed is, overbelasting van je spieren enzo. Maar je was toch ook op dieet? Dan zou ik het zéker niet doen. Maar misschien 1e dag het een, dan weer het ander?

Dat red je niet. Het is zo gemaakt dat het echt heel lastig om de hele les te volgen. Als je dingen gaat veranderen hou je dat niet bij op een gegeven moment… Ik spreek uit ervaring hahaha :stuck_out_tongue:

Ik denk dat je beter P90X helemaal kunt doen, en dan de 30DS weglaten. Dan krijg je waarschijnlijk betere resultaten, want ik had geen supergoede resultaten na de 30DS.

Vooral doen. Dat vond ik ook 'n strak plan, waardoor ik nu al een half jaar lang met 'n knieblessure zit.

De stretches zijn niet voor de lenigheid. Je doet een warming up en strecht daarna omdat dat goed is voor je spieren. Zelfde geldt voor na de cooling down. Deze stretches moet je doen, ze voorkomen ook spierpijn en spierscheurtjes.

Oh. Ik heb wel goede resultaten bij de 30DS gehad…

Oke, dan doe ik die er wel bij :slightly_smiling_face: Dus dan ben ik 1 uur en een kwartier bezig.

Ik zou erg oppassen met te veel sporten. Dat verhoogt de kans op blessures en dan kun je zo een maand of meer stoppen… Maar goed, als je het echt wil proberen, kunnen wij je toch niet stoppen.

Ik zou ze serieus zo hard niet samen doen … Maarja, succes…

Maar komt dat doordat je die stretches weg liet? Of omdat je te snel van start ging met te veel sporten…?

Eerste. Aangezien ik sowieso al heel veel sport.

Je hebt het over sterke en zichtbare spieren willen, denk je dat met de 30DS te krijgen? Mij was dat helaas niet gelukt…

Naja niet echt zo heel erg gespierd, maar dat het niet meer zo flabbert. Mijn hoogste belang is vet verbranden.

Ik heb p90x gedaan en ik was echt elke keer echt totaal kapot als ik het gedaan had. Het is echt heel erg zwaar. Als jij het allebei kunt heb ik veel respect voor je, maar je moet ook uitkijken dat je, je spieren niet overbelast etc.