P.O onderzoek kost je een minuut..

Hallo,

Ik moet een onderzoek doen voor me PO. Ik zou graag jullie mening willen weten. Me stelling luidt als volgt: Groene stroom zou voor alle huishoudens verplicht moeten worden. Ben je ermee eens/onees? En waarom denk je er zo over.
Heel erg bedankt als je ff antwoord :slightly_smiling_face:

xx

edit;

Er is wel veel gekeken, maar niet gereageeerd? Komop dames reageer als je dan ook komt xD?

Oneens.

Groene stroom bestaat namelijk niet. Er bestaat maar 1 soort stroom, elk huis in jouw buurt heeft hetzelfde stroom, als je wel voor groene stroom betaald, dan help je het milieu een handje mee, maar je blijft dezelfde stroom krijgen.

Oneens, want ik vind groene stroom wel iets goeds. Maar ik vind niet dat je iemand kan verplichten groene stroom te nemen en anders kan je net zo goed gewoon stroom? Verbieden en dan is er ook alleen nog maar groene stroom. Zelf heb ik altijd het idee dat groene stroom niet echt is, hoe weet je nou zo zeker dat de stroom die je thuis hebt groen is? De energie maatschappij kan het wel zeggen maar wie zegt dat ze die stroom niet gewoon “maken” in een kerncentrale?

Eens…

Dat is tenminste al 1 stap naar een ‘groenere’ wereld. Ik zowieso tegen milieuvervuiling… Dus ik vind het een goed idee…

idd.

uuupje :slightly_smiling_face: thanks meiden !!

up

je kunt mensen niets verplichten

Oneens, je betaald er meer voor, terwijl het dezelfde stroom is. En er zijn veel mensen die het niet kunnen betalen. Straks komen ze niet meer rond omdat ze verplicht zijn zogenaamde groene stroom te betalen

up :slightly_smiling_face:
ik heb meer reacties nodig.
En bedankt meiden die hebben gereageerd x.

oneens, dezelfde stroom maar dan voor meer geld…

eens

maar op de voorwaarde dat bijvoorbeeld de overheid ervoor zorgt dat het goedkoper/even duur is als dat je het nu hebt, dat je er niet zelf achteraan moet gaan. want ik denk dat het nu zo is dat veel mensen wel weten dat groene stroom beter is, maar dat ze het te veel moeite vinden om zelf alles te regelen (denk aan de overstap) en dat het dus duurder is, maar vaak regelt het bedrijf zelf het ook wel.

en ik vind het eigenlijk onzin dat jullie zeggen dat je dezelfde stroom krijgt, want de stroom is op een andere manier verkregen. ja; stroom is stroom, maar de manier waarop het verkregen is is een stuk beter! en jullie begrijpen toch ook wel wat er bedoelt wordt met groene stroom, dat het wel dezelfde stroom is maar op een betere manier verkregen? =)

Oneens. Dan zou je moeten verplichten om bijv. van die zonnepanelen te nemen

upje :slightly_smiling_face:

Lastig. Ik ben het oneens met de meiden die zeggen dat groene stroom niet bestaat, dit heet zo omdat het op een andere manier wordt opgewekt, namelijk een milieuverantwoorde manier. Je kan evenveel met die stroom, het werkt allemaal hetzelfde alleen het is niet zo schadelijk voor het milieu als ‘gewone’ stroom. Ik vind zeker dat groene stroom aantrekkelijker moet zijn -goedkoper dus vooral- en ik denk dat daardoor veel mensen uit zichzelf al zullen overstappen. Je kan ‘normale’ stroom niet verbieden denk ik, dat werkt niet zo in een democratisch land als Nederland.

Oke sorry lang verhaal maar oneens dus.

dankje wel xD hoe langer hoe beter hoor !! :stuck_out_tongue:
sorry voor het upen maar ik heb wel veel reacties nodig… kennen jullie meschien ook nog een drukke forum waar ik me stelling kan droppen??

Eens!

&& niet altijd is groene stroom duurder hoor!
Wij hebben groene stroom voor dezelfde prijs als stroom die in een kerncentrale is opgewekt…

up