ovulatiepijn

Hee allemaal,

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die ovulatiepijn hebben.
Mijn vriendinnen hebben het niet,
maar ik wel en ik heb er erg last van.

Ps. Voor degenen die niet weten wat ovulatiepijn is:
Het is pijn die je voelt tijdens je eisprong en het zijn voornamelijk dezelfde buikkrampen als bij de ongesteldheid. De meeste vrouwen hebben de pijn meestal aan één kant van de onderbuik.

Ik voel nooit iets van de eisprong hahah :’)

Ik ben er nog niet helemaal over uit of het mijn irritante darm is of ovulatiepijn, ik heb t namelijk wel steeds rond die tijd, alleen wordt ik door mn spiraaltje niet meer helemaal ongesteld dus beetje lastig in te schatten.

Ben je zeker dat het ovulatiepijn is? Mijn vroegere leerkracht biologie zei dat dat niet bestond, maar ik weet niet of dat waar is.

Ik heb er ook nog nooit last van gehad, lijkt me wel vervelend… Heb je er dan lang last van?

Ja, volgens mij heb ik er wel eens last van.
Dat zou een logische verklaring zijn van mijn buikpijn.
Ik moet maar eens kijken wanneer de eisprong plaatsvind, dan kan ik zien of het klopt.

Ik dacht dat ik het vorige maand had, omdat ik ontzettende pijn in mijn onderbuik had, maar ik bleek gewoon verstopt te zijn.

Volgens mij heb ik er nooit last van gehad, maar ik ben nu ook al jaren aan de pil. Ik heb wel dat ik halverwege mijn strip ook wel eens vage buikpijn krijg die lijkt op mijn menstruatiepijnen en dan denk ik: wat? niet nu toch? Maar dan gebeurd er verder ook niets (ben nog nooit ongesteld geworden op momenten dat het eigenlijk niet hoefde) dus dat vind ik soms wel vreemd. En ja ik weet dat als je aan de pil bent er eigenlijk ook geen eisprong meer is, dus ja. :’] Ik wilde het even melden.

Misschien is het een natuurlijke manier om je lichaam te laten weten dat er weer een eitje klaarstaat? xD Zou een verklaring kunnen zijn, anders zou ik echt niet weten waarom je dan pijn zou moeten hebben.

Ik heb dat, rechts … De eerste keer had ik hevige steken, we dachten eerst dat het mijn appendix was (het was/is nl. net op die plek).

handig voor mensen die zwanger willen worden of juist niet:P

zie dit als up

Nee, ik heb het niet.
Maar mijn bioleraar zei dat sommige vrouwen er wel last van hadden. Dusja.

Ja ik heb er wel last van. Zelfde buikkrampen inderdaad maar dan -thankgod- minder heftig dan bij m’n menstruatie (en maar aan één kant)

Wacht wacht? Bestaat dit?
Want dit zou namelijk een hoooooooooooop verklaren :’)

Jaaaa ik heb dit! Al jaren! Dus dat zou straks echt een uitkomst zijn als ik zwanger wil worden :wink: Het doet niet heel veel zeer, maar ik voel het wel.

Wel eens, maar nooit erg lang. Een minuutje ofzo en daarna is het weer over. Slechts een enkele keer erge last van gehad. Maar ik heb het eens gechecked en het klopt altijd. Precies ander halve week - twee weken nadat ik weer ben begonnen met mijn strip gebeurd dit.

@Ikwilgeennaam: Ja het bestaat xD

Ja ik heb daar ook af en toe last van. Niet chill.

Ik was even enthousiast omdat ik misschien de oorzaak had gevonden xD. Bij mij is het ook altijd 1,5/2 weken na mn ongesteldheid en de pijn duurt iets van 25 seconden ofzo maar het doet best wel zeer bij mij haha. Het duurt een paar dagen en dan is het weer over.

nee, maar mijn cyclus is ook wel erg onregelmatig.

meeste vrouwen ervaren geen ovulatiepijn en sommigen wel
ik soms ook :wink:
Ik herken altijd me eisprong aan het ‘‘slijm’’
beetje vieze details maar okay dit heb je altijd bij je eisprong het lijkt op rauw eiwit en je kan er draden van trekken…dus als de pijn gepaard gaat met het slijm is het 100% zeker je eisprong…heb ook wel is gelezen dat het andere oorzaken kan hebben(de pijn) maar waarschijnlijk is het gewoon je eisprong.

Ik dacht aan de overgang haha.