OVkaart

Ik ben 15 Januari 18 geworden, en nu moet ik dus (wss) wachten tot 1 april voordat ik mijn OV krijg.
Nu heb ik een brief gekregen waarin ik mijn gegevens moest invullen, en dan zou ik binnen 2/3 weken mijn OVkaart binnen krijgen.
Dat duurt nog een weekje of 1/2. Maar nu is mijn vraag;
Kan ik die OV dan direct gebruiken, of heb ik hem alvast, maar gaat hij pas in vanaf 1 april?

ik denk dat dat wel op de site van DUO of van het ov staat, ik weet wel dat je als je je ovchipkaart krijgt, dat je hem dan eerst ergens moet activeren en ik denk dat je hem pas vanaf 1 april kan gebruiken, maar op die sites staat het vast wel;)
gefeliciteerd trouwens nog:D

Edit: Oh wacht je bent al 18 :’) nvm mijn verhaal.

Maar waarop moet je dan wachten tot 1 april als je over 2 weken ofzo dat ding al binnenkrijgt?

Studeer je wel al?

Ik snap het niet :3

Danku! (:
Ik zit nu wel te kijken op internet, en ik kan wel vinden dat je dan je OV binnen 2 weken krijgt, maar niet of hij dan direct in gaat ja of nee.

Ja, 2e jaar MBO. Moet ook met de trein reizen. :stuck_out_tongue:

Ah oke!
Ik ben ook 18 sinds december, maar heb nog geen ov helaas omdat ik nog niet studeer!

Maar heb je al die tijd zelf moeten betalen?

Ja, moet nu steeds maandkaart halen van 155 euro in de maand.
Best veel dus.

Waarop moet je wachten tot 1 april als je dat kaartje al over 2 weken krijgt?

Omdat ik hoorde dat hij om de 3 maanden ingaat ofzo.
1 januari, 1 april, 1 juli, 1 aug etc.

Ooh okee, dat wist ik niet. Wat stom, ben je 18 en dan kan je em nog niet gebruiken :’)

Volgens mij kun je hem dan toch wel gebruiken als gewone OV kaart? In elk geval niet als studentenkaart.

ja echt belachelijk. Kost echt vies veel geld.

Als je 'm gaat activeren staat daar geloof ik bij vanaf wanneer je 'm kan gebruiken…

Als je hem hebt moet je je prodcut ophalen, en dan aan zo`n ns persoontje vragen wanneer ie geldig is ! heb ik ook gedaan hun houden hem gewoon bij zo`n kastje en dan vertellen ze je dat= )

Het gaat per kwartaal in, dus als jij in januari jarig bent heb je pech en mag je hem idd pas vanaf 1 april gebruiken. Het maakt niet uit of je nou in januari of in maart geboren bent, het gaat op dezelfde tijd in.
Ik was 17 toen ik ging studeren maar ik doe universiteit dus dan krijg je wel al OV als je 17 bent. Maar toen moest ik dat wel aanvragen ipv dat ik hem automatisch kreeg, dus ik mocht hem ook pas vanaf 1 oktober gebruiken ipv september al zoals anderen. Want in het begin van het 3e kwartaal, dus juli, augustus, september, toen studeerde ik nog niet dus dan mag het weer niet, terwijl je hem wel midden in het kwartaal krijgt als je al 18 bent als je gaat studeren.
Maarja, voor MBO-ers is het helemaal lullig dat je hem pas vanaf 18 krijgt…

Trouwens, als je hem eerder gaat gebruiken krijg je een boete.
Je moet hem ook niet activeren ook al gebruik je hem niet, dan kan het zijn dat je ook een boete moet betalen.
Volgens mij mag je hem, als je hem op 1 april krijgt, na 15 maart activeren en dan vanaf 1 april gebruiken.

• klopt… je kan hem al gebruiken als ov kaart… je moet alleen tot april wachten om het studenten abonnement erop te laden. (waarmee je dus gratis reist)

Sowieso moet je je pas eerst activeren, daarna kan je 'm gebruiken!
Had ik tenminste met een persoonlijke.