Oververmoeidheid

Hey meiden! :slightly_smiling_face: De dokter heeft bevestigd dat ik nogal oververmoeid ben en ik wil graag aan jullie vragen of iemand misschien tips heeft en/of ervaring? Alvast bedankt! Xx

Maar wat zei de dokter nog meer? Wat is de oorzaak?

Ik heb wel een paar jaar ervaring met oververmoeidheid. Het is echt rot voor je dat je hier last van hebt. Ik kreeg als advies om gewoon veel uit te rusten (ik ging bijvoorbeeld ook maar halve dagen naar school omdat ik hele dagen niet volhield) en ik slik magnesium pillen voor wat meer energie. Helaas kan oververmoeidheid heel erg lang aan houden, ik heb er nu bijna 5 jaar last van. Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat. ^^

Ooh wauw dat is wel echt heel lang al, ik hoop dat het niet zolang volhoudt bij mij. Maar dankjewel en ik hoop hetzelfde zeker ook voor jou!

Hij heeft niet echt een oorzaak gezegd, hij zei dat net eigenlijk aan veel dingen kan liggen en dat ik eigenlijk gewoon goed m’n rust miet nemen

Hm dat wordt wel moeilijk als je de oorzaak niet weet… Heeft hij iets gezegd over het chronisch vermoeid syndroom?
Het kan ook aan je voeding liggen. Eet je genoeg ijzer?
Slaap je genoeg?

Ho ho, chronisch vermoeidheidssyndroom mag een huisarts niet vaststellen. En dat mag sowieso niet vastgesteld worden voordat alle andere mogelijke oorzaken uitgesloten zijn.

Is er bloedgeprikt? Zo nee, dan snap ik niet waar de huisarts dit advies vandaan haalt. Tenzij je hebt aangegeven veel stress te hebben of te weinig te slapen.
Zo niet, laat je dan eens prikken op ijzer, vitamineb12, vitamine d, pfeiffer, schildklier. Dit kan namelijk vermoeidheid veroorzaken.

Heeft je huisarts je geen advies gegeven verder en/of medicijnen? Het beste lijkt me om gewoon je rust te pakken maar wel elke dag even naar buiten te gaan.