Overstappen van Yasmin naar Ethinylestradiol/levonorgestrel

Jeetje, wat een naam haha. Maar, het zit zo: Ongeveer 8 maanden geleden ben ik begonnen met de Yasmin, voor mijn acne. Het heeft niet heel erg geholpen, maar in combinatie met een antibioticakuur en de zon is het nu wel een stuk minder, het is in ieder geval niet erger geworden. Maar, nu heb ik de laatste tijd heel erg last van een opgezwollen buik (waar ik ook al een ander topic over had aangemaakt), vooral 's avonds lijkt het soms net of ik zwanger ben. Nu las ik dat dit kan komen door de pil, en ik vond het wel erg vervelend dus vanmiddag was ik naar de huisarts geweest, en die heeft me dus deze nieuwe pil meegegeven. Nu heb ik hier wat over op internet gezocht, en ik lees erg veel negatieve reacties (bij de Yasmin las ik dat ook, maar bij deze is het echt extreem), en vooral ook dat je hier juist acne van kan kríjgen, en daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ik twijfel nu toch eigenlijk wel of ik wel wil beginnen met deze pil, ik heb nog voor 3 dagen Yasmin en daarna moet ik echt een keuze gaan maken of ik met deze nieuwe pil wil gaan beginnen, of toch bij de Yasmin wil blijven. Heeft iemand tips/ervaringen?

je bedoelt DE PIL?
geen ervaring mee

oh en iemand die ik ken heet Yasmin. haha

Bij iedereen heeft t n andere werking
welke pil heb je? 20 30 of 50?
ik heb 30 en ik lijk 's avonds ook gewoon zwanger… :wink:

die met die moeilijke lange naam heb ik ook (die ik eerst had was niet bij de nieuwe apotheek…) ik was er eerst niet zo happy mee maar valt nu wel mee. mn menstruatie is er wel minder van geworden vergeleken met die andere pil. als ik jou was zou ik het proberen (dat je 1 doosje haalt ofz) je kunt altijd nog terug naar je oude vertrouwde. en bij mij izijn de onzuiverheden in mn gezicht minder geworden maar dat kan natuurlijk ook komen door de zon of combi :stuck_out_tongue:

Eeeh, nou hier staat 0,03/0,15 haha.

Ja dat is de 30, die heb ik ook. (even op mn strip gekeken)
eigenlijk heet ie gewoon microgynon. maar dit is de merkloze (goedkope) variant.

microgynon 30 heb ik ook gehad. Maar daar kreeg ik juist zo’n bolle buik van.
Echt voor schut x’] haha.
Maar ik zou hem gewoon toch eerst proberen.
Want bij iedereen is het weer anders wat bijwerkingen betreft.

welke heb jij nu dan? :slightly_smiling_face:

ik heb m ook. geen bijwerkingen…

Heb 'm ook ! , ook geen bijwerkingen [Die lange naam geval :wink:]

Die lange naam is toch hetzelfde als microgynon 30, maar dan ‘nepmerk’ zegmaar? Ja, weet ik eik wel zeker, want ik krijg m terwijl ik microgynon 30 voorgeschreven heb gekregen. Ik heb nergens last van, behalve dat ik in de eerste maanden als ik (na mijn stopweek) weer begon met mn eerste pillen, 's nachts misselijk was. Niet heel erg, heb dat nu ook niet meer, maar wel een beetje vervelend. Ik weet niet zeker of het van die pil kwam, maar t kwam wel steeds net zo uit, leek me te toevallig. Maar mn zusje heeft m ook en die heeft dat niet gehad.

Ik heb m ook :slightly_smiling_face: geen problemen mee, alleen doorslikken kan niet, dan krijg ik doorbraakbloedingen maar dat zou wel aan mij liggen!

Haha ik heb het nu precies andersom. Dus ik had eerst Ethinylestradiol/levonorgestrel en nu Yasmin. En eigenlijk heb ik dat gedaan omdat die ‘gewone’ pil mij enorme stemmingswisselingen gaf, ik zat zo een hele stopweek te janken om niks. Ook had ik rugpijn en hoofdpijn wat ik normaal nooit heb. En ook helemaal opgeblazen.

Maar het is bij elk meisje anders. Laat je dus goed informeren door de dokter! Je kan er alleen zelf achter komen of het je goed bevalt toch? :grin:

Ja, dat is zo. Maar aan de andere kant beviel de Yasmin prima, ik had nergens last van, geen doorbraakbloedingen, geen hoofdpijn/rugpijn/andere pijnklachten, alleen de bolle buik dus. En nu vraag ik mezelf af, wil ik het risico nemen op alle bijwerkingen met een nieuwe pil, terwijl deze pil eigenlijk prima is op de bolle buik na.

Ik heb hem ook en ik ben toch ook niet helemaal tevreden. Ik ben behoorlijk wat aangekomen ook erdoor en heb vaak last van stemmingswisselingen enzo. Daarbij ook een libido van 0 en ik kan hem niet doorslikken, dan krijg ik echt heel erg buikpijn. Dus ik ben niet echt een tevreden gebruikster, maargoed. Ik ben eigenlijk van plan om helemaal maar met de pil te stoppen. Pokkehormonen.

ik krijg ook heel snel een bol buikje! dacht dat aan mezelf lag, maar blijkbaar dus aan de pil. en heb ook doorbraakbloedingen als ik door wil slikken…
maar verder ben ik er wel tevreden over.

@liveyourdream: je kunt het altijd proberen, maar je ziet dat andere meiden ook een bolle buik van Ethinylestradiol/levonorgestrel krijgen… maar dat verschilt vast ook heel erg per persoon.

ik heb alleen last van stemmingswisselingen
mn puistjes zijn er ietsje minder van geworden, maar daar heb ik m ook niet voor

Ik heb ook die lange naam :wink:
maar ik heb niet echt een bolle buik, ja gister wel eventjes maar niet mega erg.
ik had hem voor de pijn die ik van mn ongesteldheid kreeg maar daar heb ik nog steeds erg last van, alleen wel wat korter & minder heftig. Ook had ik hem voor mn puistjes maar ze zijn er niet van weggegaan… :frowning_face:
Ik ben er niet van aangekomen verder.

Dat je meer negatieve recensies ervan vindt hoeft helemaal niks te zeggen. De E/L wordt veel meer gebruikt (meestal is dit de standaard voorgeschreven pil) dus dan krijg je automatisch veel meer recensies. Daarbij zetten mensen alleen de negatieve dingen op internet, omdat het positieve totaal niet opvalt of boeit.

Daarnaast verschilt het per persoon dus je zal toch zelf moeten uitvinden hoe hij voor jou werkt. Ik heb m ook en mij bevalt ie prima, libido is wel wat lager, maar dat is volgens mij haast altijd bij de pil. Puistjes of een bollere buik heb ik iig niet gekregen.