Heey meiden!
Ik zit nu in de 3e en ik ga volgend jaar e&m doen met m&o, mawe en ak! EN ik moet natuurlijk een taal kiezen, maar dit is echt vreselijk om te kiezen…
ik heb frans gekozen omdat ik het een mooie taal vind als ik het LEES, maar het is ook heel veel uitspraak en mondelingen in de bovenbouw…en omdat ik slechthorend ben is dit een ware hel gewoon. Ik versta vreemde talen met echt de grootste moeite. Gelukkig krijg ik wel genoeg hulp tijdens luistertoetsen, dus dat is dan wel weer wat…
Maar nu heb ik nog 1 kans… ik mag overstappen naar duits, grieks of latijn als ik dat wil, maar;
- frans is echt de leukste leestaal vind ik, maar echt enorm lastige mondelingen lijkt me, en ik ben echt een ramp in de uitspraak
- grieks en latijn vind ik niet zo leuk, vooral latijn is echt niet leuk! Maar aan de andere kant heb ik dan geen mondelingen enzo
- duits gaat zo ongeveer heel 3 vwo doen ofzo, en ik heb geen zin in een megadrukke klas. Maaaar duits is wel echt super makkelijk!
Aaah, ik weet écht niet wat ik moet doen en ik moet echt een beslissing maken…wat zouden jullie doen als jullie mij zouden zijn?
xxxxxxx