Overstappen naar een universitaire studie en Pabo

Hallo,
Ik zit met een probleem. Momenteel zit ik in mijn eerste jaar van de Pabo en het bevalt me best goed. Ik heb alleen altijd graag geschiedenis willen studeren en ik wil heel graag na het behalen van mijn propedeuse overstappen. Het probleem is echter dat ik doodsbang ben dat ik mijn P niet haal. Dit heeft niets met het leerwerk te maken. Ik leer vrij makkelijk en ik heb een goed gevoel over mijn tentamens (ik heb nog geen cijfers). Het probleem ligt bij de stage. Ik heb een hele leuke stage school en ik heb het er erg naar mijn zin. Ik vind het voor de klas staan alleen heel erg moeilijk. Ik wil hier echt heel graag aan werken, maar ik ben heel bang dat het me niet gaat lukken en ik mijn studiepunten dus niet haal.
Ik vraag me af of jullie tips hebben. Misschien wel handig om te vermelden, van het voor de klas staan vind ik het motiveren van de kinderen erg lastig. Ook is orde houden nog echt een ding.

Voor welke klas/groep/niveau sta je?

universitaire

Aangepast, had het zelf niet gezien dus bedankt :wink:

Combinatie 7/8 een hele leuke groep, maar ook erg pittig.

Ik neem aan dat het doel van je stage is dat jij er uiteindelijk van leert. Dat hoort in te houden dat er op je stageplek mensen zijn die je helpen en begeleiden. Als het goed is wordt je cijfer niet zozeer bepaald op hoe goed je nu bent, maar op hoe goed je de tips opneemt, en hoe je groeit in het voor de klas staan.
Bedenk goed dat je pas net bent begonnen en dus eigenlijk nog geen idee hebt wat je moet doen, daarin kan je alleen maar groeien;)
Ik weet zeker dat je ook echt niet de enige bent die zich nog niet zeker voelt voor de klas en dat weten ze op de pabo ook dondersgoed.

Gewoon lekker je best doen, ga met plezier naar je stage en zet je voor de volle 100% in en dan komt haal je je propedeuse vast wel;)

Dit inderdaad. Als je ergens in vastloopt, vraag je stagebegeleider dan om tips hoe je iets het beste kan aanpakken. Het gaat je wel lukken hoor, TS.

^ Bedankt, ik denk dat ik vooral even een paar bemoedigende woordjes nodig ben. Verder hebben jullie waarschijnlijk gelijk en ik ben ook zeker van plan om even met mijn begeleider het één en ander door te spreken.

Ik ben het eens met coldburrito en Vitiligo. Ik loop nu zelf ook stage (ik studeer logopedie en ik loop stage in een praktijk, dus ook met veel kinderen) en ik merk zelf ook al hoe enorm ik gegroeid ben. Ik vond het de eerste weken ook moeilijk om streng te zijn als de kinderen niet meededen met mijn oefeningen, maar ik heb nu ook geleerd dat ik bepaalde kinderen kort moet houden en dat ik mijn intonatie gewoon moet aanpassen als ik het beu ben. Dan is het voor hen duidelijk en stoppen ze ook echt wel. :’) Dat gaat nu heel erg goed! Ik weet dus bijna wel zeker dat dat bij jou dus ook gaat lukken!