Overstappen met de trein

Ik ga waarschijnlijk deze week vanaf Ravenstein met de trein naar Rotterdam. Dan moet ik 2 x overstappen. Alleen hoe kun je zien in welke trein je dan verder moet? Staat dit gewoon duidelijk aangegeven? Of staat de trein er gewoon pal naast? Zodat je alleen maar naar de overkant hoeft te lopen of moet je echt snel gaan zoeken?

Hoe bedoel je?? Als je een routebeschrijving hebt uitgedraaid, staan daar als het goed is, spoornummers bij. Op dat spoor moet je dan zijn en op de bordjes boven het perron kun je zien waar ze heen gaan en of je de goede hebt. Bij twijfel kun je het aan de conducteur vragen.

Staat volgens mij gewoon op die borden of het word omgeroepen. Je kan het ook vragen aan die werknemers die daar rondlopen of bij zo’n service balie als je er niet uitkomt.

Hoezo twee topics?..

Dit, en overstappen is simpel! Plan je reis gewoon op 9292.nl en dan komt er echt precies te staan welke trein van welk perron je moet hebben, etc.

Ja, dat heb ik gedaan. Alleen ik ben niet zo goed in de weg vinden op het station. En hoelang wacht zo’n trein dan weer voor die vertrekt?

Op het station hangen overal bordjes met waar welk perron is. Op 9292 staat ook hoe laat elke trein waarin je overstapt dan weer vertrekt, meestal heb je gewoon ruim de tijd om over te stappen (in de zin van: je hebt de tijd om van perron naar perron te lopen). Mocht je het niet snappen en compleet verdwaald raken op het station kun je altijd een medewerker om hulp vragen.

Oke, super bedankt!