Het gaat zelf ook niet echt goed met mij maar ik geef wel tips die ik hoop dat je kan gebruiken want het hielp mij zelf ook erg. Ik weet natuurlijk niet hoe moeilijk havo is want ik ga het zelf ook doen maar iedereen om me heen blijft me vertellen dat het heeeel moeilijk is blablabla, het kan misschien wel moeilijk zijn maar dat betekent niet dat je het niet kunt halen. Je moet gemiddeld een 6,8 staan om naar havo te gaan, ik weet niet of dat ook bij jou zo is. Maar ga eerst kijken waar je echt moeite mee hebt en daarvan ga je sowieso huiswerk maken en als je iets niet snapt altijd vragen! Tijdens de uitleg 24/7 opletten, je kan het gezellig hebben als die klaar is maar als die praat keep your eyes open no matter what. Plannen Plannen Plannen! Nooit 1/2 dagen van te voren leren voor een toets je kan soms wel geluk hebben met een goed cijfer maar het blijft in je korte geheugentermijn en als je examens hebt ga je op je bek, altijd een ruime tijd van te voren leren en tenminste snappen waar het over gaat. Ik meen het niet gwn in je hoofd stampen maar het ook echt snappen waarom het zo is etc. Als je docent bijles gaat geven, altijd gaan, vooral voor de vakken waar je slecht voor staat. Van alle vakken waarmee je goed staat moet je niet denken ik ben er toch goed in hoef er niks voor te doen, zo denk ik lol. Maar het is beter om toch op te letten tijdens de uitleg, dat probeer ik en probeer ook je huiswerk te maken maar ik doe het nooit xp. Maak aantekeningen vooral van de dingen die je moeilijk vind, ik maak altijd foto’s met mijn mobiel als er iets helemaal op de bord is uitgelegd kan ik het later terugkijken hahah. Uhmm voor de rest is dat het wel, vroeg slapen is eigenlijk ook belangrijk kan je beter focussen in de les. Ik hoop dat je het gaat halen, succes! < hahah dat rijmt lol.