overstap van spiraal naar de pil

Hallo iedereen,

Ik ben een meisje van achttien jaar en heb nu bijna een jaar een hele leuke vriend. Toen ik ongeveer twee maandjes met mijn vriend samen ging heb ik de mirena spiraal laten plaatsen :bowing_man: Ik dacht dat dat voor mij een goede uitkomst was aangezien ik nogal heel vergeetachtig ben met de pil. Na ongeveer 4 maanden de spiraal te hebben gehad heb ik hem er weer uit laten halen. Ik had heel veel klachten zoals rugpijn, veel ziek zijn, en depressieve gevoelens. Ik ben toen gelijk weer overgestapt naar de pil. Ik heb de eerste week nadat ik mijn spiraal heb laten verwijderen seks gehad waarbij hij in mij is gekomen. Ik slikte toen wel de pil maar heb achteraf te horen gekregen dat de pil niet meteen betrouwbaar is na de spiraal. Is er nu een kans dat ik zwanger kan zijn?

Alvast bedankt voor het reageren!

pil beschermt geloof ik alleen als je hem op de dag van je menstruatie inneemt en anders pas na een week. Ik weet niet hoeveel tijd er tussen zat? Anders volgens mij wel. Staat dit niet gewoon in de bijsluiter?

nee in de bijsluiter kan ik geen antwoord vinden op mijn vraag. En volgendsmij had ik de eerste 7 dagen na het verwijderen van mijn spiraal een condoom moeten gebruiken… :hammer:

Er staat toch gewoon in na hoeveel dagen de pil beschermt? En ik denk dat de spiraal gewoon niet meer beschermt als hij eruit is gehaald. Ik heb ook een spiraal en het gaat er toch om dat de zaadcellen er niet door kunnen.

Nee dat is niet waar. Je baarmoeder word ongeschikt gemaakt voor het eitje om te nestelen.

Maar als ik het zo lees, waren jullie 6 maanden samen toen je je spiraal liet verwijderen? Dan zou je nu bijna 6 maanden zwanger zijn als de pil toen nog niet beschermd had. Dat had je inmiddels wel gemerkt.

Kun je in het pil topic of het ben ik zwanger topic plaatsen.
Verder sluit ik me aan bij daenerys.