overreden dieren

Ik heb in mijn leven heel veel katten gehad, daarvan zijn er 3 overreden. Ik vind het echt vreselijk!! Hebben jullie tips of willen jullie daar ook nog wat over kwijt?

Xx :cry:

Niet echt tips, maar zie af en toe wel eens katten langs de (snel)weg liggen en dat vind ik echt superzielig, want het was wel iemands huisdier…

Sterkte ermee!

ik heb ook geen tips…
en ik hou niet zoveel van dieren :slightly_smiling_face: ! x

Sterkte!
Ik vind het echt levenloos als iemand een overreden kat aan de zijkant van de snelweg legt.
x

1 tip, de katten/dieren niet meer buiten laten.
Ik heb thuis 3 honden, 3 katten en 1 konijn. De katten gaan niét naar buiten, wij hadden een kat en die is 2 maanden weggeweest ontsnapt. Wonder boven wonder, is ze niet geraakt door een auto. Ze is veilig terug gekomen. We hebben een hond, en die was weggelopen tijdens het uitlaten. Hij is vanaf amstelveen waar ik woon naar uithoorn toegelopen/gerent en dan een grote weg over, ook niks gebeurd.

Maar het is zo zielig als je een platte kat of wat dan ook tegen komt dat overreden is.

Ik vind het sneu voor de eigenaar, maar verder boeit het me niet echt. Als ik een mens langs de weg zie liggen vind ik het toch een heel ander verhaal…

Een kat heeft geen leven? Geen gevoel?
Dus die mag daar langs de kant van de snelweg liggen, platgewalst door een mens in een auto?

Geen ervaring mee (gelukkig) en mijn katten zijn nogal tuin gebonden.

Ik heb geen huisdieren, thank gooood. We wonen in de buurt van een spoor, dus zou niet goed komen.

1 van onze katten was een keer aangereden, gelukkig heeft ze het overleefd, ze had wel een gebroken heup. waardoor ze altijd mank loopt

Wat moet je er anders mee doen dan…?

Maargoed, ik zie heel vaak aangereden duiven, dat is best wel gross

:frowning_face:

Mijn kat was op een dag spoorloos verdwenen… Dat is nu ongeveer twee maanden geleden. Ik word er nog steeds verdrietig door, ik denk dat ze aangereden is…

ik moest een keer brigadieren bij school (ja stom iknow) en toen reed er keihard een auto voorbij, die ook niet stopte bij het zebrapad. en zo precies voor mij reed hij die kat om.
dat beestje was zeker nog een kwartier aan het stuiptrekken, ik moest zo huilen en die man wou de dierenarts ofzo niet bellen!
idioot, nouja hij was niet te redden geweest maartoch.!

Wat erg voor je! :open_mouth:
dat is echt heel zielig

Dieren kennen over het algemeen geen emoties, dus dat scheelt al heel erg. Gevoel van pijn kennen ze natuurlijk wel, maar meestal zijn ze toch op slag dood.
Daarbij heb ik al zo veel dode dieren gezien (met en zonder eigenaar) dat het me echt niet meer interesseert.

Als ik naar school fiets, zie ik af en toe overreden beesten, echt zielig.
Ooit een overreden kat gezien zonder hoofd! Toen moest ik bijna kotsen.

In de efteling op de bobslee baan lag een dode duif. Die ontweken we net met het karretje. :S (ook lekker off-topic)

Ik heb stage gelopen in een dierenasiel, welke ook nauw samenwerkt met o.a. de dierenbescherming. Daar kwamen dus ook wel eens lichamen binnen van doodgereden dieren die nog geïdentificeerd moesten worden. Als de baasjes hun hond of kat dan kwamen halen, nou geloof me, dat verdriet om het huisdier is voor velen niet anders dan het verdriet om een overleden medemens. Dieren zijn een deel van een gezin, ze dood langs de weg zien liggen vind ik, ondanks alles wat ik al meegemaakt en gezien heb, nog altijd een heel verdrietig gezicht. Wat daar dood langs de weg ligt, is een dier dat gemist wordt door een baasje, een gezin. Een dier mag dan zelf wel vrij beperkt zijn in zijn/haar emoties, de andere gezinsleden zijn dat níet.

Ja, en ik heb al zo veel dode mensen gezien op tv, dat dat mij ook niet meer interesseert.
En veel van die mensen zijn ook op slag dood, dus BOEIEND.

Kom op zeg, wat voor redenen zijn dat nou weer xD
Ik kan me zo ergeren aan mensen die denken dat ze alles kunnen doen met dieren wat ze willen.

Dat voorbeeld over mensen, moeten jullie trouwens niet serieus nemen. Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk hoeveel mensen dagelijks overlijden door bomaanslagen, enz. Maar ik vind het OOK vreselijk hoeveel dieren worden aangereden, mishandeld, enz.

En ik vraag me af of je überhaupt wel eens naar een dier, bijv. een hond, gekeken heb. Mijn hond is altijd zo blij als ik terug kom van school, is blijheid dus geen emotie? Of is het gewoon toevallig dat hij aan het kwispelen is en hyper doet?