overplaatsen naar andere klas?

Hoi allemaal.

Ik had vorig jaar de keuze om te kiezen uit atheneum of gymnasium. Ik heb na heel lang overwegen en bespreken met mn vriendinnen gekozen voor atheneum…

Nou zit ik in de atheneum klas, en ik heb er SPIJT van. Ik heb er spijt van dat ik me door iedereen liet leiden, en uiteindelijk een domme keuze heb gemaakt. Mn mentor zei dat ik gymnasium moest doen, maar ik had niet geluisterd en met mn stroneigenwijze hoofd voor atheneum gekozen… En nu zit ik bij mn ‘beste vriendinnen’ in de klas, en ik vind er allemaal niks aan. De lessen, de klas, de leraren: niks, noppes.

En nu, zit ik te denken aan gymnasium…ik hoef maar 4 weekjes in te halen, niet zo veel dus! Maar… is het wel waard? Zal ik gewoon vragen of het mag, of moet ik gewoon in mn oude klas blijven?

Voordelen:
-leukere klas, betere cijfers, beter opletten tijdens de les.

Nadelen:

• redelijk veel inhalen, nieuwe boeken bestellen (alleen grieks en latijn), heel veel gesprekken met mentor enzo, en veel regelen.

Wat vinden jullie?
Kunnen jullie me ALSJEBLIEFT helpen?

xxxx

Ik zou nu overstappen naar gymnasium, en dan ook NU. Want grieks en latijn is echt veel inhalen.

je zegt zelf al dat je spijt hebt
van je keuze
dus het antwoord lijkt me dan duidelijk he

Trouwens, (volgesmij) kan het na bepaald aantal weken niet meer want dan heb je teveel gemist, en dat valt nooit meer in te halen (bij ons teminste).

heel erg bedankt!

UPPP

weet je miss ook hoeveel weken ongeveer?

dankjewel trouwens!

kijk, ik hoor nooit echt een reden waarom ik gymnasium zou moeten doen, het helpt niet echt voor de toekomst ofzo (mits geneeskunde of plantenkunde)

maar op de een of andere manier trekt het me aan, en ik heb daar in die klas ook veel vriendinnen enzo…

maar aan de andere kant, ik weet niet of het wel zo slim is om opeens te veranderen, ik moet dan nog weken alles inalen enzoo? en wie weet wordt atheneum leuker?

wie heeft hier een beetje een ervaring mee? of een mening ofzo :slightly_smiling_face:

upp!

Upp :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf op de helft van de 4e overgestapt van gymnasium naar vwo, omdat ik Grieks echt een heel saai vak vond worden. Ook werd het echt heel druk en je moest altijd heel veel maken en leren. Van mijn vriendinnen die Latijn doen hoor ik hetzelfde. En voor een vervolgstudie is Latijn of Grieks heel vaak niet noodzakelijk, dat zeggen zelfs de leraren klassieke talen bij mij op school. Maar als jij spijt hebt van je keuze voor het vwo, zou ik nu nog overstappen, nu hoef je nog niet zo heel veel in te halen en als de eerste proefwerken zijn geweest wordt het inhalen steeds lastiger. Succes!

Als je graag wilt overstappen dan moet je het gewoon doen,
nu kan het nog, over een tijdje niet meer

heel erg bedankt! :slightly_smiling_face:

Ik heb wel ervaring met oersaaie vakken haha (levensbeschouwing :stuck_out_tongue:) en dat maakt mij niet zo heel veel uit. Maar ik weet gewoon niet of het overstappen wel goed ‘mogelijk’ is. Wie weet mag het gewoon niet ofzo. en ik kan later, in de 3e of 4e het allemaal laten vallen. Voor mij is het nu gewoon niet goed genoeg.

Ik weet niet na hoeveel weken. Maar je moet (bijna) elke les rijtjes en woordjes leren enzo dus ik zou echt zo snel mogelijk gaan áls je gaat. Het klopt trouwens wel dat je gymnasium (bijna) nergens meer voor nodig hebt, maar ik vind het gewoon ‘leuker’ dan atheneum. Nu heb ik teminste een uitdaging op school, anders had je van die standaard vakken waar je niks voor hoeft te doen en met een 9 thuis komt. Dus ik vind wel dat je over moet stappen eigenlijk x).

Ga voor het gymnasium, zo te horen voel jij je daar veel prettiger bij.

Als je hardt werkt, is het te doen. Je bent waarschijnlijk wel je herfstvakantie kwijt (ik heb ook een compleet vak van een jaar in de herfst ingehaald xD In de vijfde destijds, nou ik heb me uit de naad gewerkt maar ik ben godsedankblij) ik doe nu universiteit en natuurlijk kan dat met atheneum maar ik denk… je gymnasiuminzicht… onbetaalbaar!:smiley: Trouwens latijn en Grieks zijn niet per se oersaai, ik vond het wel moeilijk maar ik had in de vierde er weinig aan gedaan waardoor ik achterliep, dus jij kunt nu je voordeel doen!

Het inhalen valt reuzeeeeee mee!
Ik moest vorig jaar een ‘‘half jaar’’ in halen
maar heb er niks van gemerkt. dus laat staan die
4 weken tog. En je moet sowieso doen wat JIJ denkt dat
't beste is, uit eidnelijk is het JOU toekomst.

Je moet kiezen wat je zelf het beste vindt… Ik zou veranderen als je denkt dat het gymnasium beter is… Want als je je hart niet volgt, ga je er sowieso later spijt van hebben:)

Wat raar dat dat bij jullie zo gaat. Bij ons op school start je in de 2e met Latijn als je punten daar goed genoeg voor zijn en je genoeg gemotiveerd bent. Na de 2e kun je kiezen of je atheneum gaat doen of Grieks erbij kiest. Want ik neem aan dat jij nu geen ervaring hebt met beide talen, dus ik kan me goed voorstellen dat je erg twijfelt. Persoonlijk zou ik voor het gymnasium gaan, als het je niet bevalt kun je er in de 3e nog mee stoppen. :wink:

Ik heb er geen ervaring mee (heb gewoon atheneum gedaan) maar zo te horen heb jij echt wel spijt van je keuze en dan zou ik ook gewoon kijken of je nog kan overstappen. Als je zeker van jezelf bent dat je het kan en dat je het wilt moet je het zeker doen, je kan er ook altijd weer mee stoppen toch?! En anders heb je er later misschien alleen maar spijt van. Ga gewoon maandag meteen naar je mentor toe (of bel hem/haar vandaag nog op?) zodat het allemaal zo snel mogelijk geregeld kan worden? Succes ermee!