overmatig zweten, HELP!

Hallo lezers!

Ik ben een meisje van 17 jaar oud. Sinds ik naar m’n nieuwe school ben gegaan in het schooljaar 2016, ben ik ineens meer gaan zweten. Dat is heel gek, want de jaren daarvoor had ik het nog niet.

Ik zat een paar jaar geleden op sport & nu doe ik dat niet meer. Kan daar miss aanliggen? Te weinig beweging?

Ik draag katoenen zwarte onderhemden, ik heb wel gemerkt dat ondanks m’n moeder ze wast, ik er toch weer in ga zweten.

De rest van m’n kleding zijn grotendeels katoen. Als ik het zwarte onderhemd / of geen onderhemd onder doe dan zweet ik alsnog.

Ik gebruik geen deo meer omdat ik niet weet welke ik zou kunnen gebruiken. Ik heb spuitdeo gebruikt van verschillende merken, maar dat hielp niet meer. Toen ben ik overgegaan naar een roldeo, dat werkt ook niet. Ik zweet namelijk alsnog!
Voorbeeld van deo die ik in het verleden heb gebruikt is: Odorex.
Okselpads van de kruidvat heb ik gebruikt, maar doordat ik zweet krimpen ze in mekaar in me t-shirt, niet fijn…

De haartjes onder me oksel hou ik ook bij. Met/zonder, ik zweet alsnog.

Vervelend.

Heeft iemand een idee? advies?

Bedankt!

Ben je hiermee al naar de huisarts geweest? Die kan concluderen of je overmatig zweet of dat dit normaal is. Geloof ook dat er speciale behandelingen bestaan, maar denk niet dat je daar zomaar in aanmerking voor komt.