overlijden vriend

je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen!
volgens mij heeft hij heel erg geluk gehad met jou als vriendin.
mijn moeder is ook overleden, en dat van nog zoveel willen zeggen en vergeten is heel herkenbaar en inderdaad pijnlijk, maar het is helaas niet anders en je kan er niks aan doen .bedenk dat het rotgevoel minder wordt met de tijd, en praat erover met anderen (zoals nu)
heel erg veel sterkte

Beetje kinderachtig dit, de zin is werkelijk waar niet zo moeilijk te begrijpen, en het stuk gaat over een meisje dat haar beste vriend verliest en dan schrijf jij alleen DAT? Zegt wat over je…

Ik wens je heel veel sterke meis. Je moet weten dat het niet jouw fout is. Dingen gaan zoals ze gaan, en jij maakte op dat moment een goede keus, een keus waar hij ook geen problemen mee had. Dat je niet meer weet hoe z’n stem klinkt is ook normaal… ik weet ook niet meer hoe mijn opa en oma klinken bijvoorbeeld. Het is jammer, maar het is menselijk. Probeer zoveel mogelijk van je leven te genieten, dat zou hij ook willen dat je dat deed (hij was immers je vriend, en vrienden willen dat)

Sterkte, en druk geen tijdslimiet op je rouwen, ieder mens heeft er een andere hoeveelheid tijd voor nodig.

Heel veel sterkte meid!

Ik denk dat je het beste kan denken dat hij juist wilt dat je lol hebt en doorgaat met je leven. En ik weet ook zeker dat hij dat ook wilt.

heel veel sterkte!,

je kan het jezelf niet kwalijk nemen!

jaaa bedankt :slightly_smiling_face:
is ook echt heel rot gevoel en het spookt gewoon dagelijks door me hoofd dat ik uit het niets aan hem ga denken en ik ben ook gewoon zo boos op mezelf iets wat ik mezelf dnek ik nooit/niet snel zal vergeven als ik iets terug kon draaien dan was dit het en me stomme koppigheid

je kan ook denken dat je met leuke dingen dan maar ook voor hem moet genieten… sterkte!

Wow, wat rot, zeg. Ik kan me er wel een beetje in vinden. Mijn vader is overleden en dat is natuurlijk een heel andere situatie, maar toch…

Maar als jij zou hebben geweten dat die vrijdag je laatste kans was om hem te zien, zou je zijn gegaan. Dat maak ik wel op uit jouw verhaal. Dat weet jij vast ook, maar hij toch ook?
Je bent er altijd geweest voor hem en we kunnen nu eenmaal niet voorspellen wanneer we overlijden. Je hebt dan misschien de laatste keer gemist, maar je bent er alle andere keren wel voor hem geweest. Je hebt hem gesteund en je was er, dat is toch veel en veel belangrijker dan die ene keer? Ik vind het heel mooi dat je dat voor hem hebt gedaan, ik denk dat veel mensen het niet op zouden kunnen brengen.

Dat je hem nog heel veel had willen zeggen, is vrijwel onvermijdelijk. Je wist het immers niet. Maar zoals iemand al zei, schrijf het op, maak er een brief van. Ga anders naar zijn graf (als hij er een heeft) of naar een plekje waar jullie graag kwamen of zoiets en zeg het gewoon alsnog.

Heel veel sterkte.

sterkte!

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Het doet me deugd. Het is ook fijn om te weten dat ik niet de enige ben… Soms heb ik dat gevoel.

Bedankt!

Pff vreselijk…
ikweetniet of je er wat aan hebt maar een vriendin van mij is haar vriendje verloren en ze draagt altijd een ketting met zijn naam erop en heeft dit weekend een tatoo van zijn voorletter laten zetten en zget dat ze het nue cht verwerkt heeft pas na 1 1/2 jaar.
Gewoon rustig de tijd nemen
en heel veel sterkte!!

Ja ik heb zijn horloge van zijn ouders gekregen, dat vind ik wel fijn. Ik draag hem nu ipv de mijne. Ook heb ik een van zijn favoriete T-shirts gekregen… Het heeft wel tijd nodig ja, dat besef ik nu ook.

Bedankt!

Wow wat erg. Veel sterkte en gecondoleerd. <3

Maar jij hoeft je écht niet schuldig te voelen.

heel veel sterkte meid! maar neem jezelf niks kwalijk, alstublieft!
daar word je alleen maar ongelukkiger van, trust me!

Het voelt een beetje tegenstrijdig. Het is inderdaad net of hij bij mij is, maar het roept ook op dat hij er niet meer is. Maar ik vind het wel fijn om zijn horloge bij me te hebben, al sta ik als meisje wel wat voor schut met een groot mannenhorloge, maar dat kan me weinig schelen :slightly_smiling_face:

Bedank voor de reacties