Overleden Vader

Hoi! Nog geen jaar terug is de vader van mijn vriend overleden. Ik vind het echt heel erg en hij overduidelijk ook (natuurlijk). Omdat hij nooit zijn emoties heeft kunnen verwerken zit hij nu in een soort van “grote droom” dit is hoe hij het zelf ook beschrijft. Hij is heel dromerig en als je tegen hem praat staart hij maar wat om zich heen en reageert hij laat. Als vriendin wil ik er voor hem zijn maar ik weet niet hoe. Graag advies, ik vind het vreselijk hem zo te zien.

Ik ben zelf 10 jaar geleden mijn vader verloren. En op de een of andere manier heb ik het nooit kunnen verwerken. deze dingen hebben heel veel tijd nodig. Misschien vind ie het fijn om wat over zijn vader te vertellen. Vraag het ook echt aan hem!!

Oh wat erg!
Bedankt voor de tip, is t niet juist pijnlijk als ik er over begin?

Ik denk dat het per persoon verschillend is of hij/zij het verhaal graag wil doen! Sommigen zullen het wel fijn vinden om erover te praten en anderen niet. Ik zou het hem inderdaad gewoon zelf vragen!

Had je toen ook al een relatie met hem? Heb je zijn vader gekent?

Ik kende hem daarvoor al wel maar we kregen echt pas een maand daarna een relatie. Heb zijn vader nooit gekend. We praten die tijd alleen via Facebook en skype. Nooit echt over zijn vader gehad.

Misschien is het dan juist goed als je eens vraagt wat zijn vader voor persoon was etc. Zodat je leuke herinneringen ophaalt voor hem en jij toch zijn vader een beetje leert kennen. Wie weet vindt hij dat wel fijn. Ik zou het wel aan hem vragen, want wie weet vindt hij het erg moeilijk om erover te praten.

Verder kan je denk ik niks doen, hij moet het zelf proberen te verwerken.

Ja , laat vooal hem het gesprek bepalen. Hij moet doen wat hij wil. Als hij emotioneel word, maar wel door wil praten. Ga dan ook niet zeggen van ah nee stop maar ofzo. Dat is echt heel frustrerend als je wel je verhaal wil vertellen. En als hij het niet wil, dan moet je hem zeker niet pushen.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je nog een keer update…

Oke… heel erg bedankt. Ik ga zeker update doen als we het erover gehad hebben

mijn vriend heeft 2 jaar zijn moeder verloren
hij praat er liever ook niet over, en je kunt ook wel soms merken dat hij een heftig iets heeft meegemaakt. ik weet eigenlijk niet hoe ik het uit moet leggen maar hij is heel gesloten op dat gebied. ik wil als vriendin er ook voor hem zijn, en dat ben ik ook. maar ik weet soms niet zo goed hoe ik er mee moet omgaan. durf er ook niet over te hebben, terwijl dat best belangrijk is in een relatie.

maar netzoals xcopyright zegt ‘niet pushen’, daar gaat hij echt niet beter door voelen, hij praat er met je over wanneer hij er klaar voor is.