overleden opa

hoi meiden!
afgelopen weekend is de vader van mijn vader overleden ( mijn opa dus). mijn opa is al lang geleden gescheiden van mijn oma, en sinds die tijd heeft niemand van ons meer iets met hem te maken gehad. mijn opa had niemand, en daardoor is zijn begravenis ook niet geregeld ( dat wordt waarscheinlijk door de gemeente gedaan). omdat ik hem nog nooit heb gezien, en mijn oma al 33 jaar niet, vraag ik me af wat ik nou moet doen. hebben jullie misschien ervaring hiermee of hebben jullie andere tips? ik weet namelijk niet zeker of zijn begravenis geregeld wordt…

Dat vind ik best wel zielig… Waarom ging je vader niet meer met je opa om?

mijn vader heeft mijn opa 12 jaar geleden nog gesproken, toen heeft mijn opa gezegd dat hij niet over het verleden wilde praten. verder weet ik er niet zoveel vanaf, in ieder geval heeft mijn opa nooit moeite gedaan om ons op te zoeken ( wij wisten niet waar mijn opa woonde enz. dus wij hebben dat ook niet gedaan)

Da’s best zielig ja, maar jij bent praktisch een vreemde voor hem, net zoals dat iemand van de gemeente dat is. Dus of jij het nu regelt of zij, ik zie het probleem niet zo? Toen hij nog wel leefde had je toch ook geen contact met hem?

Ja ik zie het probleem ook niet? want je weet niet wat je mist zeg maar ( dat denk ik dan) en hoe weet je dan eigenlijk dat je opa dood is? als je nooit contact had

nee dat is waar, ik heb nog wel een pop van hem, maar toen ik die kreeg was ik 2… aan de andere kant vind ik het toch wel triest dat niemand er voor hem was. zelf zou ik niet naar de begravenis gaan, maar ik vind het vooral zielig voor mijn oma, want die kende hem natuurlijk wel goed toen ze nog getrouwd waren…

Ja oke maar je opa wou het toch zo dan is het zijn eigen keuze geweest. als je oma al 33 jaar geen contact meer hebt gehad dan hoef je je helemaal nergens druk over te maken hoor…

ja jullie hebben gelijk… ik laat dit gewoon aan iemand anders over! bedankt voor de opmerkingen in ieder geval…!

heb ik ook gehad, k ben alleen naar die condolerings avond geweest en heb hem gezien.

Ik denk niet zozeer dat het zijn eigen keuze was om het einde van zijn leven alleen te besteden. Ik denk dat hij gewoon iemand nodig had om te laten zien dat hij ook íemand was.

Maarja, I can’t judge.

je ouders weten toch vast wel wat, & dan kun je ook besluiten of je er heen gaat of niet n.n

bel naar zijn gemeente? je weet vast wel waar die woonde, google welke gemeente dat is en bel het nummer dan. dan vraag je het gewoon en de mensen daar weten vast wel met wie je ze door moeten verbinden.
dan kun je altijd nog beslissen of je wil of niet.

oh wat zielig ;(