Overlast buur met alcoholprobleem

/

Ooooo wat eng! Echt een creep bah.
Ik heb zelf ook buren met een alcoholprobleem gehad en dat is echt heel erg lastig. Want je kunt echt niks met alcoholisten.
Je zegt dat er af en toe al politie langs komt etc. Dus je kunt eigenlijk niet heel erg veel doen verder… Hij heeft hulp nodig, maar dan moet hij het wel accepteren. Wat jij kunt doen is vooral gewoon de deur dichthouden als hij er staat denk ik. Bah.

Hij doet ook af en toe zijn deur open om te kijken of er iemand in de gang staat, dus ben bang dat als ik naar buiten ga, hij zijn deur zo dadelijk ook gaat opendoen. Er is waarschijnlijk niet veel dat ik kan doen, eventueel eens melden bij de huurmaatschappij?

Melden aan de huurmaatschappij en de politie bellen wanneer het nog eens gebeurt. Uiteindelijk wordt hij er wel uitgezet…

ik zou de politie op de hoogte stellen van wat er gebeurd is.
misschien zou je ook aan de politie kunnen vragen naar outreachend werk dat bij jou in de buurt werkzaam is?
outreachend werk gaat namelijk op bezoek bij mensen die zelf geen hulp vragen om ze te helpen. als jij het outreachend werk op zou bellen met de tip om eens bij hem langs te gaan, dan zou hij geholpen kunnen worden.

daarnaast zou ik ook de woningbouwverening (of huurbaas weet niet in wat voor appartement je woont) inschakelen over geluidsoverlast.

Ja sowieso melden bij de verhuurder. Huren jullie allebei van de woningbouw? Als er meer buren klagen valt er misschien wat te doen. En als je zegt dat hij sowieso niet goed is wordt er misschien wel opvang voor hem geregeld of iets?

Je moet niet bang zijn en het gewoon negeren. Je kan altijd nog schreeuwen. En als hij je wel wat doet of aan je wilt zitten kan er juist wat aan gedaan worden lijkt me door politie en instanties

Wat vervelend zeg!! Inderdaad melden bij de verhuurder/woningbouw. Zij kunnen mensen uiteindelijk het huis uit zetten volgens mij.