Overheid en Privacy

Hallo allemaal,
We zouden graag jullie mening willen weten op deze vraag: Wat vinden jullie van het delen van privacy gegevens / het opslaan van onze gegevens door de overheid?

Denk aan dat de overheid je gps gebruikt om te kijken waar je bent, maar ook bijhoudt wie je belt en sms’t. Je OV-chipkaart gebruikt om te kijken waar je naar toe gaat en deze informatie allemaal opslaat. Om bijvoorbeeld terrorisme te voorkomen.
Wat is jullie mening hierover?

We willen deze informatie anoniem gebruiken voor ons verslag

Ik kan me daar echt niet druk om maken. Als je je hier niet van bewust bent, dan ben je in mijn opzicht best naïef. Maargoed, met mijn beroep is er dan ook helemaal niets voor de overheid geheim

Ik kan jullie misschien helpen, ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar ik studeer Integrale Veiligheidskunde en laatst hebben wij een documentaire gekeken over privacy online waarbij het ook ging over wat er met bepaalde data gebeurt en de rol van de overheid en andere instanties hierin.
De documentaire heet Panopticon en is gemaakt door Peter Vlemmix. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Verder vind ik het wel shockerend hoe weinig privacy je eigenlijk hebt als je erover na gaat denken, ook omdat veel mensen zichzelf het niet beseffen. Ik maak me er verder niet zo druk om, het is toch een beetje de maatschappij waarin we leven al wordt er wel steeds meer privacy van je afgenomen.

Succes met jullie verslag!

Ik heb niks te verbergen, dus persoonlijk zou het mij niet veel uitmaken.

Idk. behalve paswoorden,Wachtwoorden,…
Het blijft wel eng dat je eigenlijk geen geheimen kan hebben (online dan enz.)