overhalen

Hee,

Ik wil heeeeel graag hyves, maar ik mag het niet van mn moeder.
Dit klinkt misschien een beetje kinderachtig. Maar ik zit er echt mee.
Ik heb wel eens gedacht dat ik het gewoon aanmaak en dat het dan niet uitmaakt wat mijn moeder er dan van vind.
Maar dat is ook geen optie, want ze komt er toch achter.
Ik probeer mn moeder al bijna 2 jaar over te halen maar het lukt me echt niet…
Iemand tips??

Nouja, hyves is niet echt in op het moment ofzo…

Maar er is ook niks bijzonders aan.

:’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’)

Eh - waarom wil jij het graag? *schrijf op*
Waarom mag het van je moeder niet? *schrijf op*

-

Hoe oud ben je? En kan je dr niet gewoon over praten, vragen waarom ze het niet wil.

Het gaat er niet om of ze al dan niet Hyves aan moet maken lui, het gaat erom HOE.

@ pivoine, -ik wil het graag omdat ik wel eens wil zien hoe dat gaat, en omdat heel veel het hebben en ik denk daarom dat het leuk is. anders zou niemand dat toch hebben?

• Ik weet niet waarom het niet mag van mn moeder, ze vind het gewoon niet goed (ikweetderedendaarvanniet)

Hyves is toch stom…

dan maak je toch facebook, denk dat je daar tegenwoordig meer aan hebt. succes

@ MissyMi, ik weet niet of ik facebook wel mag. zal ik es vragen bedankt

en vraag je moeder om een reden,
gewoon niet, omdat ik het niet wil zijn geen redenen. misschien vindt ze het eng ofzo maar probeer haar er dan van te overtuigen dat je geen gekke dingen zult doen en dat als ze wil ze je mag controleren evt.

ik zal het nog es vragen en dan vragen of er ook een reden voor is…

Dan zou ik ook eerder gaan voor Facebook, maar ik denk dat dat ook niet mag.
Ik denk dat de reden is dat andere mensen jouw profiel kunnen zien & je moeder wellicht bang is voor ‘rare’ mensen die ‘rare’ dingen met jouw informatie willen doen.

De kids van 13-14 zitten in mijn omgeving nog dagelijks op Hyves hoor. Sterk internationaal gericht zijn de meeste kinderen op die leeftijd toch nog niet.

For example:

Bewijs dat Facebook een gevaar kan zijn voor je privacy

Informatie delen op internet kan gevaren inhouden
Ik las zojuist een artikeltje dat ik jullie zeker niet wil besparen: “Amerikaan gebruikte Facebook-informatie om e-mailaccounts te kraken“. Het komt erop neer dat een zekere Amerikaan allerlei vrouwen zocht op Facebook die daar hun e-mailadres hadden publiekelijk gemaakt. Aan de hand van alle informatie die hij vond op hun Facebook-profiel, trachtte hij hun wachtwoorden te kraken. De meeste maildiensten voorzien een systeem waarbij je een geheime vraag kan beantwoorden als je jouw wachtwoord vergeten bent. Deze vragen zijn vaak zoiets als “Wat was je eerste huisdier?” of “Wat is de naam van je moeder?”. Allemaal zeer logische vragen. Maar waar schuilt het gevaar van Facebook hierin?

Het grote gevaar hierin, is dat al deze informatie mogelijk op je profiel te vinden is. Als je te genereus bent in het delen van informatie over jezelf, dan geef je hiermee meer mogelijkheden aan kwaadwilligen om je profiel of e-mailadres over te nemen. Het verhaal van de Amerikaan die Facebook gebruikte om e-mailaccounts te kraken, is iets wat iedereen kan overkomen. Hoe wapen je jezelf daartegen?

Hou je Facebook-profiel privé
Zorg ervoor dat je profiel niet zomaar te bekijken is door iedereen. Laat in de eerste plaats alleen vrienden toe om je profiel ten volle te bekijken. Dit limiteert de groep van mogelijke kwaadwilligen al drastisch.
Vertel niet alles op je Facebook-profiel
Het is leuk om over allerlei zaken in je dagdagelijkse leven te vertellen, maar wees redelijk. Niet iedereen hoeft alles over je te weten. Als je heel je persoonlijke leven en zijn details gaat posten op Facebook, dan geef je veel meer informatie weg voor kwaadwilligen om te misbruiken.
Is alleen Facebook een gevaar?
Absoluut niet! Elke vorm van online informatie delen is een potentieel gevaar. Zaken zoals twitter, een blog, tumblr en dergelijke meer kunnen ook hetzelfde gevaar inhouden. Maar jij zelf bepaalt hoe groot het gevaar is. De algemene regel is: hoe minder ze van je weten, hoe beter.

Daar heb je wel een punt ja.

Je kunt ook bijvoorbeeld een account aan maken waar je een andere woonplaats, geboortedatum en achternaam invult. Dan is het al een stuk veiliger. Misschien kun je daarmee je moeder overhalen?

Klopt, bij ons ook. Gelukkig maar, want van die 12/13/14 jarigen zijn heel irritant op zulke dingen :’)

En je profiel privé houden voor iedereen, behalve vrienden.