Overhalen?

Met de kerst ging ik hakken kopen en die waren 10cm mijn moeder vond die hoerig, maar mocht ze uiteindelijk toch houden. Gister was ik weer wezen shoppen en heb toen zonder toestemming Sleehakken van Newlook gekocht. Toen ik ze liet zien, werd mijn moeder zó boos! Maar ze zijn even hoog als die ik nu heb 10cm dus ik snap het probleem niet? Hebben jullie goede argumenten om haar over te halen? Héél erg bedankt.

Upje.

nou voor een 13jarige vind ik 10cm hoge hakken ook te.
Maar ik zou je moeder laten zien dat ze niet hoerig zijn door te laten zien hoe leuk ze je staan en hoe het bij de rest van je kleren past

13 vind ik ook jong voor 10 cm hakken hoor. Maar dat doet er even niet toe…

Ik zou naar je moeder luisteren, en zeggen dat je ze alleen op feestjes zal dragen en binnenshuis… Misschien vind ze het dan wel goed? een soort compromis?

Nu je ze toch hebt, draag ze gewoon.
Ik snap niet dat sommige moeders boos worden om dat soort dingen, maar goed, mijn moeder is hak-fanaat dus die heeft er geen problemen mee x)

Nouja aangezien je moeder het niet eens was met die hakken die je rond kerst kocht, had je toch wel kunnen bedenken dat ze met deze hakken dan ook niet echt blij zou zijn?
Maargoed misschien kun je zeggen dat je ze niet meer terug kunt brengen. Het zijn jouw voeten dus jij moet weten wat je draagt (ik weet niet hoe oud je bent?)
Misschien afspreken dat je ze alleen naar feestjes of speciale gelegenheden mag dragen?

Oh ik zie dat je 13 bent, ja dan begrijp ik je moeders standpunt, maargoed je moet het zelf weten :slightly_smiling_face:

Hoe zou jij je voelen als je vriendin iets achter je rug deed, je dat haar vervolgens vergeeft, en dat ze het dan weer doet, omdat ze het je de vorige keer ook vergaf? Is net hetzelfde als wat jij nu bij je moeder doet. Dus ja, ik snap je moeder wel. En nee, ik zou haar niet overhalen, ze gaf vorige keer al aan dat ze dat niet graag had, dus dan moet je haar maar overhalen voor je die hakken koopt. Eigen schuld.

En ik vind zulke hoge hakken voor een dertienjarige ordinair trouwens.

haha, ik snap jou wel…
Ik ben ook 13, en heb ook hakken.
maar die zijn wel 7 cm. 10 vind ik zelf ook te hoog…
ik draag ze gewoon
gewoon zeggen; mam! het is mijn keus. Ik wil ze dragen
Dan word mijn moeder wel even boos, maar dn weet ze niks meer te zeggen

Mijn moeder vond dat eerst ook niet goed, dat is gewoon omdat je te jong bent. Laat ze lekker nog even in de kast staan en wacht een tijdje. Begin met wat kleinere hakken, bouw het langzaam op. Leer er goed op lopen (want dat is ook moeilijker dan je misschien zou denken) en dan bewijs je je moeder vanzelf dat je ze waard bent.

13 jaar en 10 cm hakken? omg

Breng ze terug

Ik denk dat ik nog even een half jaar/jaartje wacht, misschien binnenshuis gewoon een beetje oefenen enzo. Dankje wel (:

Je moeder is gewoon bang dat je op deze manier door (oudere) mannen bekeken wordt enz. Ik vind dat je gewoon naar je moeder moet luisteren want zij weet heus wel wat goed voor je is.

@Ts: Goede keuze.

Mooi, want wil ze wel graag houden, dus dat doe ik gewoon.