overgewicht

hoi

ik ben 17 jaar en heb heel erg overgewicht. Ik heb al verschillende manieren geprobeerd om af te vallen maar het lukt me telkens niet. Ook heb ik al op verschillende sporten gezeten maar het heeft niks geholpen helaas hebben mijn ouders op dit moment ook niet genoeg geld meer om een sport voor mij te kunnen betalen. Nu was mijn vraag of iemand tips heeft om af te vallen en misschien ‘goepkope’ sporten weet?..

Thuis sporten. Work outs thuis doen, hardlopen (moet je alleen juiste schoenen voor kopen!!!) Maar dat is al een begin, wat echt wel werkt.

Daarnaast zijn er veel topics onder Food & Sport waar je in kunt kijken.

Idd wat IceXCold zegt!

Loop bijvoorbeeld een aantal x de trap op en af! (goede training voor je benen!)
Buikspier oefeningen kan je thuis doen
Squats

Eet geen koekjes,snoep,chips etc. Drink geen drank waar veel suiker in zit
Eet (als je brood eet) Volkoren brood of Koolhydraat arm brood / bruin brood
En heeeeeeel veel water! :wink:

Je kan veel info vinden in het food en sport rubriek!

Als je al van alles geprobeerd hebt en niets geeft een bevredigend resultaat is het misschien een idee om eens naar de huisarts te gaan.
Ik heb dit probleem ook gehad en bij mij blijkt mijn schildklier niet in orde te zijn. Daarmee suggereer ik niet dat dat ook bij jou het geval is.

sporten helpt niet heel veel volgens mij, dus je kan deze dingen misschien proberen: goed ontbijten, niet te laat gaan slapen, gezond eten, dezelfde hoeveelheden eten.

Ik kan je echt aanraden naar je huisarts te gaan. Hij/zij kan dan ook eerst uitsluiten dat het niet iets is zoals een niet goed functionerende schildklier. Hij/zij kan je ook doorsturen naar een dietist(e)! Dan kun je in ieder geval ook leren hoe je goed kunt eten, dat is heel belangrijk zeker omdat jij nog relatief jong bent natuurlijk.

Succes ermee in ieder geval en hier op GS zijn ook veel topics waar je met meiden kunt kletsen die ook op een gezonde manier met afvallen bezig zijn.

Sporten is juist het allerbelangrijkste bij het afvallen. Zonder sporten kom je een bepaald moment nergens meer.

veel water drinken, goed slapen, gezonde dingen eten; bijvoorbeeld in plaats van een koekje een stuk fruit ofzo. Ook is het goed om te sporten dit hoeft niet perse op een club/vereniging/of wat dan ook. Je kunt bijvoorbeeld ook gaan hardlopen (wel heb je dan goede hardloop schoenen nodig!) of touwtje springen (is ook echt goed voor je) ook kun je een aantal keer de trap op en af lopen of iets van springen enzo doen. Als je thuis een trampoline hebt kun je daar ook heeel veeel op gaan springen werkt ook heel goed!!
Ook kun je misschien even kijken bij food &sport (volgens mij heet ie zo) topic kijken. Als het allemaal niet helpt zou ik je aanraden om naar een huisarts/dietiste te gaan. Heel veel succes in ieder geval!!! xxxx