Overgewicht!?? Geen motivatie om af te vallen :S

Hey! Ik denk dat ik overgewicht heb. Ik ben 1,75 en weeg 80 kg… (Waar ik van schrok!) Ik ben niet echt dik ofzo, ben gewoon… Mollig? Ook niet echt. Mijn gewicht valt me een beetje op mijn buik en benen ( zoals bij iedereen… :cold_sweat: ).
Ik heb niet echt de motivatie om af te vallen. Ik heb een hekel aan sport! Wat kan ik doen? Heeft iemand tips?

Tja, zonder sporten en gezond eten kun je niet afvallen. Je hoeft echt niet op een sport te gaan he, je kunt ook gewoon gaan hardlopen of via youtube sporten.

Hopen dat dat gaat helpen! :stuck_out_tongue: Bedankt voor de tip wat betreft Youtube, heb het wel eens eerder geprobeert. Denk dat ik nu moet doorzetten…

Ik hou enorm veel van je naam en pf!
Sherlock Army ^^

I (AppleBite) U

Motivatie vinden? Nja als je niet wilt afvallen kan het natuurlijk ook niet iedereen wilt dun zijn maar gezond is het niet. Misschien beetje opletten met wat je eet? Voeding is namelijk heel belangrijk :slightly_smiling_face:

Tja die motivatie zal je toch echt bij jezelf moeten gaan vinden. Misschien lijk je niet heel dik maar je bent inderdaad wel iets aan de zware kant. Dus het lijkt me wel slim als je in ieder geval er voor probeert te zorgen dat je niet nog zwaarder wordt. Omdat je zei dat je schrok neem ik aan dat je aangekomen bent?

Misschien helpt het om niet echt te gaan letten op de kilo’s maar meer om wat strakker te worden en spieren te kweken? Daar kan je op youtube ook genoeg work outs voor vinden. Spieren zijn ook veel gezonder voor je dan vet.

Op voeding valt vaak veel meer winst te halen dan sporten; dus zelfs zonder sporten kan je wel wat afvallen. Daar is wel wat motivatie voor nodig. Je kunt naar een dieetist gaan of met een programma zoals weight watchers beginnen. Je hoeft niet alles te laten staan wat je lekker vindt, maar iets bewustere keuzes maken helpt al veel.

Calorieën tellen! Kijk eens naar wat je inneemt op een dag, schrijf alles op wat je eet/drinkt en check hoeveel calorieën je binnenkrijgt. Als je dat eenmaal weet kun je dingen gaan schrappen of vervangen voor iets gezonds of caloriearm. :slightly_smiling_face: Daar hoef je niet voor te sporten.

Ik denk dat het ook belangrijk is dat je lekker in je vel zit, het getal op de weegschaal is maar een nummertje en zegt lang niet alles.