Overgewicht eigen schuld, ja of nee?

Ja oke. Medicijnen :wink:
maar het grootste deel is dik door zichzelf

als je een trage stofwisseling hebt of een trage schildklier ben je ook snel dik
ook als je in je jeugd veel light eet/drinkt en/of gewoon weinig eet en drinkt word je later veel sneller dik omdat je lichaam niet gewend is aan vetten en suikers

ja. klopt. maar dat wil niet zeggen dat je er niks aan kan doen

Vaak neem je bijv. antidepressiva niet voor de lol en is het nodig!
Dus dit vind ik echt nogal té kort door de bocht van je!

Moet je Mike Boddé bijv. eens zien van vroeger en nu, en hij slikt ook anti depressiva waardoor hij zeer is aangekomen.

ja/nee

sommigen die eten gewoon elke dag bij de snackbar,
maar ze sporten niet

sommigen hebben zo’n aanleg of hebben medicijnen
dan kun je er niks aan doen maar je kunt wel gaan sporten
om niet nog dikker te worden

Voor;
Als je elke dag muffins eet & saucijssebroodjes is het wel degelijk je eigen schuld vind ik… en dan vooral als je er ook niks aan doet
Tegen; Sommige mensen hebben nu eenmaal dat ze uhhmm… stoelgang (?) sneller is, en andere hebben nu eenmaal dat hun stoelgang (?) langzamer is. & Het is ook hoe je ouders daarmee omgaan. Als ze je elke dag vette maaltijden geven & 2x per week patat (als voorbeeld) dan raak je er vanzelf aan gewend…

ik vind het meestal niet je eigen schuld , het ligt niet alleen aan je eetgewoontes en je beweging,
je hebt bijvoorbeeld mensen die superveel eten en die precies aan anorexia lijden terwijl er mensen zijn die juist weinig eten en toch veel bijkomen ,
het ligt dus ook aan hoe snel je maag alles verwerkt enzo
maar soms is het idd je eigen schuld zoals bij de engelsen en die amerikanen

En dan maar doodgaan??

Dat is gewoon niet waar
End at van engelsen en amerikanen ook niet.

Dat slaat echt helemaal nergens op natuurlijk, hopelijk zie je dat zelf ook wel. Zoals al vaker is gezegd: mensen slikken medicijnen echt niet voor hun plezier.

Ik vind dat dik zijn niet altijd eigen schuld is. Soms eten mensen door psychische problemen en dan kun je er echt niet zomaar vanaf komen. En om hulp vragen is nooit makkelijk. Zulke mensen weten wel dat ze het niet moeten doen, maar ze kunnen er gewoon niets aan doen dat ze blijven eten. Je kunt een anorexia patient ook niet aanpraten om te gaan eten, want die zal het ook niet aannemen. Zo zijn er dus ook dikke mensen die blijven eten. Ze raken in een soort cirkel en worden soms depressief. Ze worden dikker, vinden zichzelf lelijk en kunnen toch niet stoppen met eten.

Mensen die elke dag in de snackbar zitten zijn natuurlijk wel onwijs dom bezig en daarbij is het wel hun eigen schuld.

een vriendin van mij eet veel meer dan ik en is alsnog te dun
de ggd dacht bij haar dat ze anorexia had [wat dus niet zo is]
maar als zij eet komt ze niet aan, maar als ze een keertje niet eet valt ze wel af
zo kan dat ook bij dikke mensen zijn, als ze wel eten komen ze aan en als ze niet eten vallen ze niet af
tuurlijk, bij sommige mensen is het ook echt hun eigen schuld, maar lang niet bij iedereen
maar da’s ook bij alles zo, je moet gewoon niet iedereen over één kam scheren, ieder mens is een individu

Uhuh, teneerste weet jij volgens mij niet wat anorexia inhoud.

Ik vind wel dat mensen het zelf schuld zijn als ze te dik zijn, je bent nou eenmaal niet dik geboren, dat heb je er aan gegeten.
Dingen als zware botten, rare spijsvertering kloppen ook niet. Zelfs als jij dat zou hebben, zou je daar niet automatisch dik van worden.
(Ik heb het natuurlijk niet over mensen met een ziekte ofzo he )

er zijn zat mensen die met zwaar overgewicht geboren worden
zoals ik al eerder gezegd had, laatst werd er een kind geboren dat groter en zwaarder dan mijn neefje van 5 was

Rare spijsvertering kan er ook goed mee te maken hebben hoor.

Ik vind het nogal moeilijk om te kiezen. Idd kleine kinderen kunnen er niks aan doen, ze weten niet wat goed en slecht eten is. Maar vanaf 10 jaar ofzo vind ik wel dat je je kan beseffen dat je niet goed bezig bent. Maar dan heb je ook weer de zwangere vrouwen, na hun bevalling houden de meeste vrouwen veel vet over. Ik weet niet of je daar overgewicht van kan krijgen, maar ik vind dat je daar dan weer niet zelf de schuld van hebt.

Laat ik het zo zeggen: Overgewicht is bijna altijd eigen schuld.
Dik zijn maar niet echt overgewicht hebben daar kan je ook vaak niks aan doen. Want van medicijnen krijg je geen overgewicht, maar word je misschien wel dikker

Ja; als je gewoon teveel eet en amper beweegt.
Nee; als je een schildklier afwijking hebt, of als je dik word door medicijnen.

upje

Nee niet altyd
Je moet ook kijken hoe ze opgevoed zijn,
misschien hebben die ouders , om het maar even zo te zeggen,
vetgemest!
Dan kom je niet zo snel meer van die gewoontes af, denk ik, als je je leven lang zo opgevoed bent …

Jup