Overgewicht eigen schuld, ja of nee?

Oké, ik heb dinsdag proefdebat. De stelling is overgewicht is eigen schuld.
Ik heb geen inspiratie meer voor voor/tegen argumenten en daarom vraag ik nu aan jullie hulp.

Dus; ben jij het hier (overgewicht is eigen schuld) mee eens, of niet? En waarom?

Het ligt eraan op welke leeftijd, een kind van 4 vind ik niet zijn eigen schuld, maar een man van 30 wel. Het ligt er ook aan op welke leeftijd het begon enzo.

JA!

Je word niet echt als een fatass geboren, dus zal je het zelf wel hebben gedaan.

Ik had nog een oplossing voor al dat overgewichtgedoe.
Bij de Tour de France bijvoorbeeld moet je zoveel kilometer fietsen voordat je mag eten. Als we dat nou gewoon als normale regel instellen.
Zoveel kilometer lopen of fietsen en dan mag je pas eten (en dan niet zoveel)

het kan ook in je genen zitten, niet iedereen kan er wat aan doen.

welke argumenten heb je al een beetje…?
Want dadelijk ga ik allerlei dingen dubbel verzinnen :stuck_out_tongue: En die dingen die ik dan ga zeggen zijn wrschk toch de voor de handliggenste, dus die zul je al wel hebben :wink:

Uuh die regel gaat denk ik niet helpen ofzo maargoed.

Engeland zakt al de zee in door de dikken

Even een extreem voorbeeld, maar als jij foto’s bekijkt van mensen in Afrika, of mensen die in strafkampen zitten: zie jij daar dikke mensen bij zitten? Nee dus, die mensen krijgen (te) weinig eten, en zijn dus niet dik. Als het aan de genen zou liggen zouden daar ook mensen tussen zitten die te dik zijn.

hahahaha

Maargoed: ja. Behalve als je onder de 8 bent en wordt vetgemest door je ouders

Het hoeft niet je eigen schuld te zijn, want van sommige medicijnen word je zelf dik en daar kan je niks aan doen.

Ja, het kan in je genen zitten dat je snel dik wordt. Maar dan nog hoef je geen overgewicht te hebben. Je bent zelf nog altijd de gene die het erinpropt.

het ligt echt denk ik aan de leeftijd, want kindje van 4 dat overgewicht heeft is gewoon volgepropt door de ouders en hoe ouder ze worden gaan ze ook steeds meer eten als ouders niks aan doen en dan raak je allemaal van die depressie terecht omdat je zelf te dik vind ga meer eten om je schuldgevoel weg te eten enz. XD

elk pondje gaat door het mondje hea… Maar er zijn gewoon mensen die daar veeel meer aanleg voor hebben…

Of iedereen moet iedere week zeker 1 etappe van de TdF fietsen

Moet je die medicijnen maar niet nemen

Nee je neemt de medicijnen in voor de lol

Dat kan niet want soms moet je gewoon bepaalde medicijnen slikken, dus wat jij zegt vind ik eigenlijk een beetje raar.

-

het is niet altijd je eigen schuld
soms zijn er psychische problemen waardoor iemand dik word
lichamelijk kan ook nog
soms natuurlijk wel, maar mensen die het proberen te veranderen hebben vaak wel hulp nodig.
mijn tante bijvoorbeeld, die was vroeger echt super dun en nu is ze letterlijk tonnetje, ze heeft ook al heel veel geprobeerd en eet ook echt niet meer dan ik eet en alsnog valt ze niet af.

@ cosmicfridge, er zijn zat kinderen die met overgewicht worden geboren, laatst werd er een kindje geboren dat groter en zwaarder was dan mijn neefje van 5

ja dat bedoel ik.
maar sommige mensen hoeven niet eens veel te eten, om aan te komen…
als je het dan weer vergelijkt met mensen die alles kunnen eten wat los en vast zit zonder aan te komen…